Cro-turizam 2016/ VRHUNSKA SVJETSKA VINA, ŠKOTSKI MALT WHISKY TE NAMIRNICE IZ HRVATSKIH OPG-ova

⋆ ⋆ ⋆ ⋆ ⋆

Mali Lošinj

Mali Lošinj

losinj-mali-pogled-luka

Priredio ŽELJKO SUHADOLNIK

Google translater: http://translate.google.com/translate_t

U NAS SE INTENZIVIRA USMJERENJE TURISTIČKE PONUDE PREMA PET-ZVJEZDIČNOJ i DE LUXE KATEGORIJI. ATRAKTIVNI EKSKLUZIVNI PROGRAMI ZA ELITNE GOSTE MOGLI BI LIJEPO PRODUŽITI SEZONU, u LOŠINJSKOJ GRUPACIJI JADRANKA d.d.  NADAJU SE, KAD SE PROŠIRI LOKALNI AERODROM, i NA – CIJELU GODINU!

Pred kraj glavne, kažu vrlo uspješne, turističke sezone 2016. lošinjski izgledom monumentalni hotel Bellevue s pet zvjezdica, inače član hotelskog brenda Grupe Jadranka Lošinj Hotels&Villas pod kojime djeluju ukupno šest hotela i restorana te ville i apartmani, priredio je, nakon serije radionica sa sudjelovanjem vinskih zvijezda međunarodnog karaktera, work shop i druženje posvećene single malt škotskom whiskyju te čuvenim kubanskim cigarama. Program Malt Advocates & Cigar Lovers bio je u hotelskom Gentleman’clubu, a voditelj očito vrlo verzirani Marin Nekić, najavljen kao najnagrađivaniji hrvatski barman i mixolog. Za 40 eura moglo se, uz podrobna Nekićeva objašnjenja te prikladan izbor malih zalogaja uz svaku etiketu, doživjeti sedam whiskyja vrhunskih škotskih proizvođača te uživati u njima. Single malt whiskyji: Glenkinchie star 12 godina (s grana padanom), Dalwhinnie od 15 godina (sa sashimijem od brancina), Cragganmore od 12 godina (sa sušenom rajčicom i maslinama), Cardhu od 12 godina (fois gras i karamelizirana jabuka), Oban od 14 godina (janjeći kare s ružmarinom), Talisker od 10 godina (s odreskom od tune) i Lagavulin od 16 godina. Cigare: H Upmann Magnum 46.

Hotel Bellevue

Hotel Bellevue ***** u lošinjskoj uvali Čikat

Sjajno i jedinstveno iskustvo: sedam whiskyja, pet nijansi ugrubo rečeno jednog profila s voćnim notama pomiješanima s ponešto paljenog/prženog (pržena korica od naranče), karamela i meda, vanilije, te dvije izrazito, i za mene osobno pretjerano, zadimljene senzacije – Talisker i Lagavulin.

Za otvorenje nove turističke sezone sezone, 2017. – povratak vinu: šuška se da bi seriju radionica mogli otvoriti npr. Casanova di Neri s Brunellom iz Montalcina (već je u Wine Spectatoru dobio 100 bodova za svoj brunello!) i bordoška zvijezda Léoville las Cazes iz Saint-Juliena (berba 2010 od Wine Spectatora, Wine Enthusiasta te Jamesa Sucklinga dobila je 99 i 100 bodova!)…

Whiskyji na degustaciji i, posluženi u čašama, uz male zalogaje, Moji favoriti: mekani i elegantni Dalwhinnie, te - iako su ga, rekao je Marin Nekić. radile samo žene! - snažni muški Cardhu, kao i također snažni i elegantni fino kremasti Oban...

Whiskyji na degustaciji i, dolje, posluženi u čašama, uz male zalogaje, Moji favoriti: mekani i elegantni Dalwhinnie, te – iako su ga, rekao je Marin Nekić. radile samo žene! – snažni muški Cardhu, kao i također snažni i elegantni fino kremasti Oban…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Barman Marin Nekić i korporativni sommelier Jadranke Kristijan Merkaš. Desno: karta Škotske odakle su ti whiskyji

Barman Marin Nekić i korporativni sommelier Jadranke Kristijan Merkaš. Dolje: karta Škotske odakle su ti whiskyji

losinj-bellevue-whisky-mapa-1

Ovakvi ekskluzivni programi dio su nastojanja domaćina da u Mali Lošinj u svoje elitne objekte privuče zahtjevne i džepno potkovane turiste spremne potrošiti za ekstra užitke. Budući da, kako kaže stara poslovica, ljubav najprije prolazi kroz želudac, i budući da moderno društvo stalno ističe ljepotu i zdravlje, naglasak u privlačenju imućnih gostiju snažno je stavljen na hedonizam za stolom, konkretno na enogastronomiju, ali ne samo u smislu chefovih umjetničkih kreacija na tanjuru nego i u smislu zdrave prehrane, one na bazi svježih sezonskih, na prirodi prijateljski način proizvedenih namirnica lokalnih manjih obiteljskih proizvođača (OPG)…

Mali Lošinj: Muzej Apoksiomena

Mali Lošinj: Muzej Apoksiomena

U Muzeju Apoksiomena: glavna zvijezda - lijevo...

U Muzeju Apoksiomena: glavna zvijezda…

Dakako da se treba dosjetiti što sve od posebnosti i atrakcija ponuditi u grupi od pet zvjezdica, jer potrošač koji ima novac izbirljiv je, bilo stoga što je verziran pa je u svojim prohtjevima zahtjevan, bilo stoga što je imućan i razmažen ili pak stoga što je skorojević pa se želi pokazati u pravo vrijeme na pravome mjestu, što znači tamo gdje se nešto događa a da to što se događa nije dostupno svakome. Iako za to ima potencijal, pa i na lokacijama koje su najčešće korištenim normalnim redovnim prijevozom teže dostupne – npr. otoci, Hrvatska do sada svoj turizam nije u dovoljnoj mjeri usmjeravala i prema gostu za rang od pet zvjezdica. Tek u novijem dobu svjedoci smo intenziviranja kretanja i u tome pravcu. Unatrag nekog vremena grupacija Jadranka, koja uspješno posluje u ugostiteljsko-turističkoj i trgovačkoj djelatnosti na otoku Lošinju već više od 65 godina te je sada peta po veličini turistička tvrtka u Hrvatskoj, i koja je u turizmu i kreirala brand Lošinj Hotels&Villa, diči se s petozvjezdanim i de luxe kategornicima u Malom Lošinju u uvali Čikat, npr. s Bellevueom i Alhambrom, oni, kažu u Jadranki, zahvaljujući uvelike i posebnim akcijama i programima za goste visokoplatežne moći, posluju već jako dobro iako do Malog Lošinja zasad još putovanje i nije, osim vlastitom jahtom, lako i komotno (rješenje su proširenje i modernizacija zrakoplovne luke na Lošinju). A mediji javnog informiranja javljaju o otvaranju i drugdje novih hotela s pet zvjezdica… O tome koliko je dobro i opravdano da se pažnja počela značajnije posvećivati petokategornicima govori i podatak što ga je direktor Hrvatske turističke zajednice iznio početkom listopada na valovima Hrvatskog radija: Popunjenost hotela s početkom listopada 2016. je 60 posto, a u Dubrovniku i 70 posto, najviše gostiju smješteno je u objektima sa četiri odnosno pet zvjezdica!…

... te unutrašnjost dvorane u kojoj se govori o pronalasku kipa u moru i koja oslikanim zidovima treba dočarati duboko podmorje

… te unutrašnjost dvorane u kojoj se govori o pronalasku kipa u moru i koja oslikanim zidovima treba dočarati duboko podmorje

Rikardo Hesky

Rikardo Hesky

 O vikendu kad je priređena prezentacija škotslih single malt whiskyja, u hotelu Bellevue – poprilično gostiju. Uz hrvatski, čulo se dosta drugih jezika. Lijepo bilo svjedočiti tome. Eto me u razgovoru s Rikardom Heskyjem, službeno predstavljenim kao direktorom operacija Jadranka-hotela. Ova riječ operacija previše me iz sektora turizma vuče na kirurgiju, pa sam je pokušao prevesti, to direktor operacija valjda je zapravo izvršni direktor.

– Naši hoteli i vile svojim uređenjem ostavljaju goste bez daha. No, ono što gost najviše zapamti je kako se osjećao u tim hotelima, kako su se zaposlenici odnosili prema njemu, jesu li mu bili od pomoći, jesu li zapamtili, primjerice, njegovo ime i kakvu kavu pije. To su sitnice koje čine razliku, i upravo taj osjećaj je ono što će gost ponijeti sa sobom kao uspomenu i na temelju čega će dati svoju preporuku prijateljima. Upravo taj segment kontinuirano usavršavamo i dograđujemo kako bi se svaki naš gost osjećao posebno, i zato smo jako zadovoljni recenzijama, te pohvalama koje primamo od gostiju što borave u našim hotelima – rekao je za početak Rikardo Hesky.

I onda nastavio:

– Ovogodišnja turistička sezona nije u cijelosti završena. Mi i sada u posezoni još uvijek bilježimo odličnu popunjenost hotela i kampova. Dosad već ostvarenim rezultatima te pokazateljima smo vrlo zadovoljni, naime bilježimo porast broja noćenja u odnosu na isto razdoblje lani za otprilike pet posto – navodi Hesky. – Ove godine gosti su imali priliku uživati u cjelovitoj i zaokruženoj premium ponudi uvale Čikat gdje se nalaze hoteli i ville sa sadržajima na razini visokih 5*, a to su eto luksuzni hotel Bellevue, boutique hotel Alhambra, član prestižne hotelske grupacije Small Luxury Hotels of the World, te villa Hortensia kao savršena oaza za intiman odmor. Inače, važan segment ponude Grupe Jadranka i brenda Lošinj Hotels & Villas čini i ponuda u hotelima sa četiri zvjezdice Vitality Hotel Punta u Velom Lošinju, Wellness Hotel Aurora te Family Hotel Vespera. Kad je riječ o strukturi gostiju, i ove godine turisti su većinom došli s tradicionalnih tržišta poput Austrije, Njemačke, Italije i Slovenije te zemalja Skandinavije. Sve je više gostiju i iz Hrvatske, i to posebno u uvali Čikat. Zahvaljujući vrhunskoj ponudi u kategoriji pet zvjezdica sada se značajnije otvaraju i druga tržišta poput Velike Britanije i Rusije.

ENO-GASTRO KAO ADUT

S obzirom da je, kako je kazao Hesky, uspješno završena prva faza investicijskog ciklusa, naglasak u ovoj godini bio je na dodatnom razvijanju i unaprjeđenju eno i gastro-ponude. Tako je znatno proširen projekt suradnje s OPG-ima diljem zemlje i razvijen je jedinstven sustav nabave namirnica koji se temelji na izvornosti, lokalnom porijeklu i dostupnosti, ovisno o sezoni, berbi ili ulovu. Nakon što su detaljno obišli Lošinj i Cres da se vidi što se tu nudi od poljoprivrednih proizvoda, i plodova mora, u prvoj polovici ove godine predstavnici Grupe Jadranka posjetili su i različite druge dijelove zemlje u potrazi za najkvalitetnijim domaćim artiklima koji su dio tradicijske hrvatske gastro ponude.

– Tako je suradnja s OPG-ima s područja Lošinja, Cresa i Unija ove godine proširena i na OPG-ove iz Dalmacije, te Slavonije i Baranje. Klaster trenutačno okuplja oko 60 OPG-ova, opredijeljenih za prirodi prijateljski i uravnoteženi uzgoj i proizvodi kojih nose eko certifikate. Riječ je suradnji u novčanoj vrijednosti većoj od tri milijuna kuna. Mi smo logična potpora malim hrvatskim gospodarstvenicima koji zahvaljujući suradnji s Grupom Jadranka imaju otkupljen svoj cijeli urod. Ogromna vrijednost ovog projekta je u simbiozi turizma i agrikulture, dakle onoga što je posve prirodno i što se prije stalno isticalo kroz slogan Zelena i plava Hrvatska kao adut Lijepe naše, ali na žalost u nas ta simbioza i ne funkcionira svuda kako treba. Ovakav sustav nabavke namirnica predstavlja svojevrsni presedan u hotelskim grupacijama, a otvara prostor i za daljnji razvoj, te širenje poslovne suradnje – veli Hesky.

Sanjin Šolić predsjednik Uprave Jadranke dd i, desno, Goran Filipović, član Uprave grupe Jadranka dd

Sanjin Šolić predsjednik Uprave Jadranke dd i, desno od njega, Goran Filipović, član Uprave grupe Jadranka dd

– Uz gastronomske delicije na svjetskoj razini koje se nalaze u našoj ponudi shvatili smo da moderan gost, uz ekskluzivitet, traži i domaću, autohtonu, kvalitetnu namirnicu. Upravo takvu kvalitetnu i domaću hranu proizvode OPG-ovi, i danas je ona nadohvat ruke. Mi smo odlučili biti drukčiji od drugih velikih hotelskih lanaca i inovirati pristup, te gostima ponuditi domaće namirnice iz eko uzgoja. Pokazalo se to kao dobitna kombinacija i posebnost koja čini razliku u našoj ponudi u odnosu na konkurenciju – napominje Goran Filipović, član Uprave Grupe Jadranka.

Melkior Bašić

Mladi, ali na tanjuru vrlo uvjerljivi chef Melkior Bašić

Kako bi se bolje predstavile posebnosti gastro i eno ponude hotela i villa, ove godine organizirano je u Lošinju nekoliko masterclassova u sklopu kojih su istaknuta imena domaće i svjetske vinske scene predstavila svoja vina s naglaskom na etikete koje nisu dostupne na tržištu, a s tom praksom nastavit će se i u idućoj godini. Počelo se, da podsjetim, s uglednom istarskom vinskom obitelji Benvenuti, slijedile su svjetske zvijezde poput Sassiccaie, Opus Onea, a i Movije, Marjana i Edija Simčiča iz Goriških brda. Nakon radionica slijedila bi večera na kojoj su se kreacijama na tanjuru a od naših namirnica iskazali Jadrankini chefovi, na čelu s Melkiorom Bašićem.

Iz hrvatskoga mora i od hrvatskog povrća: rakovica na salatu. Suradnja Jadranke dd s OPG- od velikog je značenja ne samo za kvalitetnu ponudu u turizmu nego i za hrvatske proizvođače hrane. Nedavno objavljeni podatak kaže da godišnje uvozimo povrća za 11 milijuna eura! • Dolje: grupa zagrebačkih eno-gastro i turističkih novinara s Rikardom Heskyjem i djelatnicima grupe Jadranka– Važno je naglasiti kako će cjelokupna ponuda hotela i vila LH&V-a u potpunosti biti zaokružena realizacijom investicija planiranih u sljedećih nekoliko godine. Među njima se ističe projekt proširenja zrakoplovne luke Mali Lošinj, to je jedan od strateški bitnih projekata, početak realizacije predviđen je za kraj sljedeće godine. Tu je i projekt izgradnje Eco Golf Resorta Matalda, koji bi trebao dati dodanu vrijednost cjelokupnoj ponudi destinacije i osiguravati toliko željenu turističku sezonu tijekom cijele godine – rekao je na kraju Hesky.   ♣   SuČ – 10/2016

Iz hrvatskoga mora i od hrvatskog povrća: rakovica na salatu. Suradnja Jadranke dd s OPG- od velikog je značenja ne samo za kvalitetnu ponudu u turizmu nego i za hrvatske proizvođače hrane. Nedavno objavljeni podatak kaže da godišnje uvozimo povrća za 11 milijuna eura! • Dolje: grupa zagrebačkih eno-gastro i turističkih novinara s Rikardom Heskyjem i djelatnicima grupe Jadranka

Gore, iznad: iz hrvatskoga mora i od hrvatskog povrća: rakovica na salatu. Suradnja Jadranke dd s OPG- od velikog je značenja ne samo za kvalitetnu ponudu u turizmu nego i za hrvatske proizvođače hrane. Nedavno objavljeni podatak kaže da godišnje uvozimo povrća za 11 milijuna eura! • Gore: grupa zagrebačkih eno-gastro i turističkih novinara s Rikardom Heskyjem i djelatnicima grupe Jadranka

 

 

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: