KRACHER FINE WINES & TAČ OF ORANGE

 

Kracher Gerhard i YvonneWeinlaubenhof Kracher, Burgenland: Gerhard Kracher i Yvonne Ehlers

Priredio ŽELJKO SUHADOLNIK

 Google translater: http://translate.google.com/translate_t   

VRSTE DOGAĐANJA KOJE, LAKO MOGUĆE, POMALO MIJENJAJU VINSKU SCENU: KOD OBITELJI KRACHER u ILLMITZU u BURGENLANDU MOGLO SE ŠTO-ŠTA VIDJETI, i – NAUČITI!

Weinlaubenhof Kracher pozdravlja prijatelje vina u Illmitzu!

Kracher kuca aKracherov dom, s podrumom i prostranim dvorištem. Blizina Niuzaljskog jezera, ranojesenska jutarnja maglica, idealno za formiranje plemenite plijesni, bitne u proizvodnji visokih predikata 

Dragi prijatelji i zaljubljenici u plemenitu kapljicu, srdačno vas pozivamo na naš posjed, na već tradicijsku prezentaciju vina i delikatesa, izdanje 2014.

Gerhard Kracher predstavlja kolekciju svojih vina iz berbe 2012 što je upravo puštena na tržište.

Kušajte i izabrana vina iz međunarodnog portfolija uvozničkog i distribucijskog poduzeća Kracher Fine Wine, u nazočnosti proizvođača, kao gostiju ovog događanja. A to su:

Angelo Gaja – Italija

OLYMPUS DIGITAL CAMERAS Gaiom Gajom kod Krachera

Niepoort – Portugal

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVelimir Korak uz vina Niepoort, s Paolom Silvom iz te portugalske kuće. Posebnost Portugalaca je da gotovo sva svoja vina proizvode od vlastitih, domaćih sorata s Iberijskog poluotoka, za bijela (jako dobra!) najčešće rabe Rabigato, Viosinho, Arinto… a za crna (jako dobra!) Touriga nacional, Touriga franca, Tinta roriz/Tempranillo…

Billecart-Salmon – Francuska

Domaine des Enfants – Francuska

OLYMPUS DIGITAL CAMERAŠvicarac Marcel Bühler odlučio je odseliti na jug Francuske u predio Roussillon, i u apelaciji Côtes Catalans proizvoditi vino. Odlični crnjaci Domaine des Enfants, od Carignana, Grenachea i Syraha. Bühler, koji posjeduje 25 hektara vinograda i proizvodi oko 30.000 boca, na slici je s domaćinom Gerhardom Kracherom

Weingut Georg Breuer – Njemačka

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ich möchte Weine erzeugen die das Merkmal ihrer Herkunft im Gesicht tragen/ Želim proizvoditi vina koja će vjerno pokazivati znakove svojega porijekla. Riječi su to Bernharda Breuera iz kultne njemačke kuće Georg Breuer iz Rheingaua. Sjajni rizlinzi, od 13, pa preko 32 do 50 eura za butelju. Vina i kuću prezentirala je Teresa Breuer, unuka. Weingut Georg Breuer postoji od 1880. godine, i obuhvaća 33 hektara na strmim pozicijama Rüdesheima i Rauenthala. Rizling rajnski zastupljen je s 80 posto, Pinot crni (Spatburgunder) s 11 %, Pinot sivi sa 7 %, Pinot bijeli , Orleans i Heunisch Weiss sa 2 %

Dr. Loosen – Njemačka

Château Béla – Slovačka

OLYMPUS DIGITAL CAMERAChâteau Bela iz Slovačke: lijepi Rajnski rizling 2012. Za stolom je enolog kuće Miroslav Petrech, koji kreirea vina u suradnji s vrlo znanim njemačkim proizvođačem Egonom Müllerom. Château Bela je inače povijesni, barokni dvorac pretvoren u hotel s pet zvjezdica, a nalazi se na jugu Slovačke u predjelu Nitra

Weingut Schwarz – Austrija

OLYMPUS DIGITAL CAMERAWeingut Schwartz, Michael Schwartz: jako dobri Panta Rhei Blaufränkisch 2008, Panta Rhei Pinot noir 2009, Panta Rhei Merlot 2011 i Panta Rhei Cabernet franc 2011

Franz Anton Mayer & Clemems Strobl – Austrija

Višestruko nagrađivani chef Tim Raue posluživat će specijalitete internacionalne kuhinje, da ih sljubite s ponuđenim vinima

Christian Pöhl dolazi s bogatom kolekcijom izvanrednih sireva koje inače nudi u svojoj već glasovitoj prodavaonici delikatesa Pöhl na Naschmarktu u Beču

OLYMPUS DIGITAL CAMERABogati izbor sjajnih sireva iz ponude PöhlOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAHink paštete i namazi

Hink Pasteten oduševit će vas svojim sjajnim paštetama i drugim namazima

Hans Schwarz priprema bogato i sočno svinjsko pečenje, uz koje preporučuje svoje vino Schwarz Rot, iz boce od 12 litara!

Mogućnost rekreacije

OLYMPUS DIGITAL CAMERAGolf na jednu rupu – ravno u barrique!

Predviđeni su i sadržaji za djecu koja dođu s roditeljima (crtići)

GDJE SE SVE TO ODVIJA?

Weinlaubenhof Kracher Apetlonerstraße 37 7142 Illmitz, Burgenland

Subota, nedjelja, ponedjeljak od 10 do 18 sati

ULAZAK

Ulaznica je 20 eura po osobi. Kupite li ponuđene proizvode – vina, delikatese… – za ponijeti kući u vrijednosti od 50 eura i više, tih 20 eura plaćenih za ulaz odbija vam se od ukupno načinjenog troška

Molimo vas da nam najavite vaš dolazak barem desetak dana prije datuma održavanja događanja. Bit će nam drago pomoći vam oko rezervacije smještaja.

Veselimo se susretu s vama u Illmitzu!

Vaš Kracher Family & Team!

Ubrzo poslije, stiže novi zanimljiv poziv:

Očekujemo vas na Boutique vinskom druženju Tač of Orange u petak od 15 do 21 sat u restoranu Tač u Zagrebu.

Sudjeluju, iz BiH: Brkić, iz Hrvatske Bibich, Clai, Kabola, Kosovec, Roxanich, Šember, Tomac, iz Italije La Castellada, Prinčić Dario, Radikon, Terpin, iz Slovenije Blažič, Cigoj, Čotar, Gordia, Keltis, Klabjan, Klinec, Mlečnik, Rodica, Svetlik.

Pred međunarodnim smo festivalom narančastih vina u Beču (3. studenoga), festivalom vina, gastronomije i vinskog turizma Mediteraneo u beogradskom Metropol Palaceu (sredina studenoga), zatim, vinskim festivalom u Ljubljani, tjedan dana poslije, te međunarodnim festivalom vina i kulinarike Zagreb Vino & Culinaria.com u Zagrebu, na kraju studenoga,, kao i međunarodnim festivalom prirodnih (i narančastih) vina Grand Label Karakterre također u Ljubljani i Zagrebu, početkom prosinca, pa se nekako nameće pitanje, s obzirom na to da (i u nas) npr. razne vinoteke ne samo da u posljednje vrijeme, i za ciljanu publiku, organiziraju prezentacije pojedinačno vinskih kuća s kojima rade nego su počele priređivati i svojevrsne mini-festivale s nastupom više proizvođača s kojima usko surađuju ili s nastupom više tih proizvođača a koji su baš vezani bilo uz neki tip vina, bilo uz neko, isto, vinorodno područje – koliko takve manje ali već relativno česte manifestacije postaju odnosno u kojoj su mjeri već i postale (oštra) konkurencija klasičnim vinskim sajmovima, festivalima. Dakako, ne mislim ovdje da se zabrinuti moraju one već visoko etablirane i čvrsto ustoličene svjetske manifestacije poput npr. Vinexpoa, ProWinea, Vinitalyja, Festivala u Meranu, na kojima proizvođaču svakako valja pojaviti se, potrošiti za to određeni novac i određeno vrijeme, jer su one, kao mjesto susreta ponuđača i uvoznika, distributera odasvud s našeg planeta, velika šansa… Za proizvođača-sudionika upravo specijalizirani mini-festivali po većim vinotekama, ugostiteljskim objektima, vinskim posjedima lako da su posebno zanimljivi zbog fleksibilnoasti – lako ih je organizirati u bilo koje doba godine kad prigoda dade povod, zatim na nacionalnoj pa i šire regijskoj razini (zemlje u okruženju) mogu imati dosta efekta, a ne treba zanemariti i aspekte materijalnog troška te utroška vremena, naime (neki) organizatori takvih događanja (barem zasad, možda i stoga što procjenjuju da kroz ovakve evente mogu učinkovito uz ne pretjerani trošak i sebe reklamirati) proizvođaču ne naplaćuju izlagačko mjesto, a sama priredba obično traje po jedan dan, ili jedno popodne, ponekad i samo jednu večer…

 OLYMPUS DIGITAL CAMERADvorište Kracherovih – kao park!OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Grčki mudrac Heraklit odavna je primijetio: Panta rhei, tj. sve teče, sve se mijenja, pa ni vinska scena nije imuna: najprije su postojali samo klasični sajmovi na prostorima velikih sajmišnih kuća i s velikim štandovima, potom su se rodile priredbe nazvane festivalima (enogastronomije), znatno bogatije s proizvođačima i ponuđačima, smještenima u elegantnim ambijentima starih dvoraca, muzeja, vrhunskih hotela, na ukupno manjoj površini i dakako ne više po štandovima (koji su, inače, na sajmovima znali biti i zatvoreni prema publici) nego za stolovima, što je znatno povećalo prisnost ozračja i poboljšalo mogućnosti izravne komunikacije između ponuđača i konzumenata, a sad, evo, možda se može reći, i koraka dalje – specijaliziranih programa u još prisnijim ambijentima (vinski posjed, vinoteka, ugostiteljski objekt), s manje ali po kvaliteti odnosno specifičnom proizvođačkom usmjerenju i vinskoj filozofiji biranih ponuđača, te obraćanjem, pozivnicama, definiranom profilu publike i nastojanjem da se, molbom za registraciju te potvrdu dolaska, dođe do ozbiljnih potencijalnih kupaca kao posjetitelja i, na fin i učinkovit način, i do tješnjeg kontakta s mogućim velekupcem odnosno kvalitetnim krajnjim potrošačem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAČokolade Edel & Gut, s Kracherovim slatkim predikatima

Dva uvodno spomenuta događanja – prvi, Kracherov, u ambijentu obiteljske kuće i vinskog podruma Kracherovih u Illmitzu, a drugi neposredno poslije u zagrebačkom restoranu Tač, koji se cijeli taj dan posvetio butiknome druženju u narančastome tonu, pokazali su se vrlo ozbiljno zamišljenim projektima, onaj kod kod Krachera i besprijekorno realiziran i u najmanjim detaljima, onaj u Taču pak, moj je dojam, obećavajuće solidno, nužno je ovdje dodati da treba uzeti u obzir okružje u kojemu Kracher živi i tržište na kojemu je aktivan te višegodišnje iskustvo u ovakvim priredbama, te, s druge strane, i naše okružje, aktualni gospodarski trenutak i ovdašnje tržište te razinu iskustva naših organizatora.

Sadržaj kod Kracherovih zaista je trebalo doživjeti! Onaj tko je dobro gledao, i vidio, mogao je tamo, u organizacijskom i marketinškom smislu, koješta naučiti. Zato preporučujem skok do Illmitza na Kracherov event iduće godine, on će biti 10. listopada 2015.

Mic po mic, kroz Međimurje i mađarskom ravni preko Körmenda, Szombathelyja i onda graničnog prijelaza Pamhagen pa sela Apetlon, nas nekolicina vinskih novinara, sommelijera, turističkih djelatnika, zahvaljujući susretljivosti putničke agencije Ibus, stiže u Illmitz.

Illmitz je malo panonsko mjesto s desne strane Niuzaljskog (Nežiderskog) jezera (Neusiedler See), i on i cijeli taj istočni dio austrijskog Gradišća, tj. Burgenlanda, nadaleko su, iako se tamo s uspjehom proizvode i vina redovnih berbi, svijetom znani prvenstveno po predikatnom slatkom desertnom vinu. Veliko jezero ne samo da je regulator temperature, nego u posljednjoj fazi dozrijevanja grožđa, s ranom jeseni, utječe na stvaranje plemenite plijesni na grožđu, bitne za nastanak visokocijenjenog gustog, sirupastog slatkog nektara. Kuća Kracher, koju je svijetom proslavio ikona gradišćanskih slatkih predikata Alois Kracher (na žalost prerano preminuo!), a vođenje koje je preuzeo sin mu Gerhard, slovi kao ponajbolja u segmentu kasnih i izbornih berbi, izbornih berbi bobica (BA=Beeren Auslese), izbornih berbi prosušenih bobica (TBA=Trockenbeeren Auslese), ledenoga vina (EissWein).

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKaiserschmarn

Kod velikana se mogao i očekivati događaj za pamćenje.

Doček, na ulazu u dvorište obiteljske kuće i podruma Kracher, s bijelim i ružičastim pjenušcima Kracherovih. Prijamni pult za registraciju i uplatu 20 eura. Za posjetitelje su tu, ali i na stolovima na više mjesta unutra, pripremljeni raskošno dizajnirani i tiskani katalozi kuće Kracher (Weinlaubenhof Kracher i Kracher Fine Wines), zatim poseban katalog posvećen ovogodišnjem događanju, s navodima sudionika i njihovih proizvoda te kraćim prezentacijama i jednih i drugih, s cjenikom proizvoda u ponudi, te austrijski vinski vodič VinariaWein Guide. Kuća Kracher je s više proizvođača delikatesa – sir, čokolada, želei, ocat, rakije… – uspostavila suradnju na način da se ti proizvodi pakiraju i na tržište šalju pod prezimenom Kracher, pa su u katalog stavljene fotografije tih proizvoda, kao i slike tanjura s rafiniranim kuharskim kreaacijama i fotke Kracherovih butelja s vinima što se preporučuju kao pratitelj svakom pojedinom jelu.

Vrlo prostrano dvorište, u kojemu je ispred bijele zgrade nekoliko redova s trsjem, s krošnjom te sa, za predikatnu kapljicu, ostavljenim grozdovima radi zaštite od ptica ovijenima mrežom, bilo je za prijam gostiiju posebno uređeno: visoki bijeli barski stolovi i stolice na jednome dijelu, a niske fotelje i niski stolovi na drugome. U jednome uglu dvorišta i mogućnost rekreacije mini-mini golfom – lopticu treba natjerati da upadne u barrique! Vrijeme je poslužilo, i moglo se lijepo sjediti na otvorenome. Za zainteresirane, organiziran je i obliazak Kracherovih vinograda.

Kracher pacja pastetaPačja jetra s Kracherovim predikatom. Pod prezimenom Kracher nudi se i više vrsta vinskog octaKracher proizvodi

Uz zgradu, u dnu dvorišta postavljena su dva šatora, u kojima su se nudile delikatese, kao razne paštete i namazi, sirevi, praline, te Kracherovi slatki visoki predikati. U razizemlju zgrade pult s izborom sjajnih sireva, stolovi s toplom hranom, čokoladom i čokoladnim pralinama. U krilu pored, u suterenu, dugački stol s Kracherovim predikatima raznih, do i vrlo starih godišta (i iz prošlog stoljeća!), a na katu, u vrlo elegantnome ambijentu očirto bogate obiteljske biblioteke, spomenuti gosti-vinari iz Austrije, Francuske, Italije, Njemačke, Portugala, Slovačke… Stolovi dovoljno razmaknuti da se može komotno pristupiti proizvođaču, posjetitelja podosta, ali zbog dovoljnog prostora nema neke gužve i guranja. Svako malo police na kojima je moguće odložiti rabljenu čašu, i potom uzeti novu, čistu.

Pitao sam Gerharda Krachera i njegovu gospođu Yvonne koliko su proizvođači-gosti trebali participirati za sudjelovanje na ovome događanju. Odgovor je bio:  dosad nastupi nisu naplaćivani.

Jesu li Kracherovi razmišljali o tome da u svoj portfolio uvrste i vina nekog hrvatskog proizvođača, ipak Lijepa naša sad ima što ponuditi, a, k tome, Hrvati su i povijesno dosta vezani uz Gradišće. Iz uzvraćenih rečenica može se zaključiti da Kracherovi nemaju baš dobar uvid u aktualnu hrvatsku vinsku produkciju, ali i to da je Hrvatska u vinskome smislu na internacionalnome planu još nepoznanica, a to osjetno otežava plasman…

Na pitanje imaju li interesa pojaviti se na međunarodnom festivalu vina i gastronomije Zagreb Vino.com, Kracherovi su rekli da bi prije bilo kakvog pojavljivanja na sajmovima i festivalima u Hrvatskoj rado imali uvoznika ovdje, i odmah me, dakako, upitali: Poznajete li kojeg dobroga?

OLYMPUS DIGITAL CAMERANa povratku iz Illmitza u Zagreb, u Maloj hiži u Mačkovcu, s vlasnikom Branimirom Tomašićem i njegovom kćerkom

IBUS oglas

DODIR NARANČASTOGA

Zagrebački restoran Tač u posebnoj boji – s dodirom narančastoga. Guru s Collija Joško Gravner rekao je da bi bilo bolje nego narančasto (orange) rabiti termin jantarno, naime narančasta boja već sugerira odlazak, a jantarna i dalje pokazuje živost. Možemo li ne složiti se? Teško! Ne tek stoga što je to rekao veliki Gravner, nego stoga što je to, kad promislite, doista točno…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAU Taču: Vesna i Tihomir Miletić, Joško Gravner, enolog Natale Favretto i Gravnerov djelatnik Aljoša – zdravica s prvim vinom što ga je Gravner proizveo uz uporabu amfora, Bregom 2001, još nevjerojatno mladim. Gravner, inače, toga dana nije dolekao svoje apostole u Taču

Našao sam se, kao prvi jantarac, u Taču malo prije početka salona eko i maceriranih vina, sa, pokazalo se, čak 22 sudionika/izlagača – iz Hrvatske, BiH, Slovenije, Italije. Bibich, Clai, Kabola, Roxanich, Šember, Tomac, La Castellada, Brkić, Prinčič, Radikon, Terpin, Blažić, Cigoj, Čotar, Keltis, Klinec, Mlečnik, Rodica…  A Krauthaker? Batič? Podveršič? Paolo Vodopivec? Krauthaker je upravo toga dana kod sebe imao Martinje, ipak rješenje da tu budu i njegova macerirana vina moglo se naći.

Uvod u priču: ručak s Tačevim specijalitetima i uz prisutnost Joška Gravnera, koji je pokrenuo cijelu tu danas nazvanu narančastu, pardon: jantarnu lavinu! Gravner međutim, iako je tu bilo dosta njegovih apostola, nije i ostao na tom butiknom popodnevnom narančastom druženju.

Na podlozi od domaće kuhane šunke s hrenom, pačjeg aingemahtesa, creske janjetine, domaćeg ajvara… a potom odojka, pečenja, itd. iz Tačeve kuhinje: Breg 2001 (sjajan, ne samo još u kondiciji nego i s budućnosti!), Breg 2002, Ribolla gialla 2003 od Gravnera, zatim, u dvorani, Bibićeva Lučica, Roxanicheve Milva i Antica, Tomčeve amfore, Šemberovi rajnski i chardonnayi, bijeli pinot, crveni veltlinac, Kabolina Amfora, Blažičeva macerirana vina, pa Claijev Sveti Jakob, Terpin, Mlečnikova Anna, Ribolla i Bianco della Castellada od podruma La Castellada, ponešto od Prinčiča – Ribolla i Bianco Trebež, od Radikona Slatnik, Ribolla, Oslavje, pa Klineca, Rodice, Brkićeve žilavke, gotovo baš svi i osobno nazočni (bitno!) vinari…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAU društvu s Matom Matićem (Roxanich) i Tomislavom Tomcem: Lucija Bilandžić iz agencije Pleasure Seekers, zaslužna, uz domaćine bračni par Miletić, za ovaj mini-festival u restoranu Tač

Organizacija priče: Lucija Bilandžić i Pleasue Seekers, te, dakako, domaćin Tač.

TacAmbijent Tača općenito ugodan, dvorana za izlaganje atraktivno ukrašena brojnim cvjetovima suncokreta (žuto!; možda se kao ukras moglo uz svakog izlagača postaviti još po buča narančaste boje), prostor malo skučen za toliko izlagača i toliko publike.  A publike je bilo poprilično, iako je ulaznica stajala 250 kuna, međutim za to se moglo ne samo kušati vino nego i okrijepioti vrlo okusnom Tačevom hranom. Vina: neka vrlo dobra, neka s greškama koje njihovi proizvođači ne smatraju greškama, ali zacijelo prije ili poslije uvidjet će… Što prije, to bolje, za njih ali i za cijeli pokret tzv. prirodnih vina.

Može li se računati da će ova priredba nakon svojega debuta krenuti putevima tradicije? Navodno, da.

Za idući put bilo bi dobro ponešto kopirati od Krachera: malo razmaknuti izlagače, rasteretiti ovu sada za izlaganje svih rabljenu dvoranu, da se lakše diše, na raspolaganju je odmah pored bila još jedna prostorija koja, rekao bih, nije bila dovoljno iskorištena. Bolje u dekoracijskom smislu iskoristiti i starinski namještaj koji imaju u Taču. Kod svakog izlagača postaviti posudu za ispljuvavanje. Pozvati da sa svojim proizvodima u prostoriji gdje je ponuđena hrana sudjeluju birani proizvođači delikatesa s kojima restoran Tač usko surađuje. Bolje, uočljivije na stolove staviti oznaku o proizvođaču. Na ulazu u restoran ponuditi – ne nužno raskošan te skup! ali koristan – katalog s imenima i adresama izlagača te s navodom izloženih proizvoda kao i s par rečenica o proizvođaču i s tehničkim podacima o proizvodima, uz svaki navod ostaviti malo praznog prostora da posjetitelj može napisati svoja zapažanja o proizvodu… Nije naodmet razmišljati i o nekom modalitetu prodaje izloženih vina/delikatesa, restoransnih aranžmana na licu mjesta, odnosno narudžbe proizvoda s mogućnosti dostave kupcu, čime bi svakako ponuđači-izlagači bili zacijelo vrlo zadovoljni… ♣ OLYMPUS DIGITAL CAMERAZdenko i Nikola Šember: interesantni macerirani Rajnski rizling 2009, zatim Crveni veltlinac 2005, Bijeli pinto (pinot) 2002, vrlo dobar Chardonnay 2004 sur lie, macerirani Rajnski 2011 tek će se pokazati…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAValter Mlečnik iz Vipavske doline sa kćerkom, Giorgio Clai iz Istre i Borut Blažić iz Goriških brda

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMarjan Kelhar s Bizeljskoga, Klinec iz Goriških brda, Vasja Čotar s Krasa, Rodica iz koparskoga dijela Slovenije

OLYMPUS DIGITAL CAMERAApostoli s Collija, – Stanko Radikon i Niko Bensa La Castellada s uvoznikom naturalnih vina u Hrvatsku Mladenom Šogorićem i velikim potrošačem takvih vina Guštinom Gugijem

OLYMPUS DIGITAL CAMERAUgodno iznenađenje iz Moslavine: proizvođač Kosovec sa Škrletom 2011 selekcijom

  SuČ – Listopad/ October 2014

Oglas ibus

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: