Dan zaljubljenih/ TI SI MOJA ČOKOLAAADAAA…

vino amore

ŽELJKO SUHADOLNIK

www.svijetucasi.com 

Google translater: http://translate.google.com/translate_t

TREĆI ZAGREBAČKI CHOCOFEST, UZ VALENTINOVO 2014., ODVIJAO SE u METROPOLI u ZGRADI NEKADAŠNJE DŽAMIJE. PROSTOR SE ZA TAKO NEŠTO POKAZAO SJAJNIME, TREBALO BI GA KROZ GODINU SVAKAKO BOLJE KORISTITI i u ENO-GASTO SVRHE. MANIFESTACIJU JE POHODILA RIJEKA ZALJUBLJENIKA u ČOKSU i KAVU

Nije više džamija, a niti je riječ o Meki i Medini, ali – hodočasnika koliko voliš!… Čokolada je čokolada, kava je kava, obje su – slatka ovisnost!

I kao stvorene uz Dan zaljubljenih!

 OLYMPUS DIGITAL CAMERAHodočašće čokoladi, u zagrebačku bivšu džamiju

Nevjerojatno dugačka rijeka – ili, ako hoćete, prava zmija Zagrepčana pohodila je manifestaciju ChocoFest 2014, datumski pozicioniranu uz Valentinovo. Pred bivšom džamijom zaista popriličan red – za naše prilike neuobičajeno strpljivih – zainteresiranih da uđu među slatkiše i kavicu. Jako je dobro to da se netko dosjetio da nekadašnju džamiju kako treba iskoristi baš i za ovakvu manifestaciju. Jako je dobro i to da se festival čokolade s neuglednog prostora za takvu priredbu iz prijašnjih godina na Trgu bana Jelačića preselio ovamo!

 ChokoFest publikaPogled odozgor na izlagački prostor. U sredini: veliki štand čokoladara, s bogatom ponudom. Čuje se da je u tijeku festivala prodano vrlo, vrlo mnogo čokolade

Slatkih delicija – koliko voliš! Cijene nisu bile nježne nego EU formata, ali koliko sam zapazio, kupovalo se. Choco je čoko! U središtu dvorane u prizemlju popriličnu su kvadraturu zauzeli ponuđači iz Italije, koji ne samo da su nudili vrlo širok izbor proizvoda na bazi čokolade nego koji su na licu mjesta i demonstrirali izradu pojedinih predmeta od čokolade, primjerice cipela. Nekad smo odlazili u Trst u šoping baš i po obuću, sada je obuća, u slatkoj i kakaoom obogaćenoj varijanti, stigla k nama doma… Tko ne bi uzeo Pepeljuginu čokoladnu cipelicu i iz nje pio pa je onda i sa slašću pojeo…

 OLYMPUS DIGITAL CAMERAProizvodi od čokolade na sto načina… Čak i s pršutom i sa čvarcima!

Ono što smo prije u Trstu plaćali po 150 ili 200.000 lira sad se nudilo, samo s puno kraćim rokom trajanja, ovisno o broju noge po 120 do 150 kuna kao lijeva i, po još isto toliko, kao desna cipela…

 OLYMPUS DIGITAL CAMERAČokoladne cipelice, od 120 do 150 kuna za jednu. A čovjek ipak ima dvije noge

 ChokoFest Illy kavaCafé Illy: Ricardo Illy i njegova grupacija nude i vrhunsku čokoladu i vrhunski brunello, međutim vina na ChocoFestu nije bilo

U prizemlju, još, čokolada Domori i kava Illy, šteta da Ricardo Illy, kojega već dugo nagovaram da u Zagrebu napravi atraktivnu prezentaciju kave Illy, čokolade, te njegova vina Brunello iz Montalcina Mastrojani, nije došao i osobno i ponudio i svoje vino, i te kako prikladno za ovakvu prigodu!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMlinar se predstavlja i s kolačima…

 Na katu: gatanje iz šalice kave, te revija likovnih radova naslikanih čokoladom i kavom, među njima i famozna Mona Lisa…

 ChokoFest Mona Lisa 1Čokolada i kava te likovna umjetnost: slike, među kojima i glasovita Mona Lisa, nastale uz korištenje spomenutih delicija kao boja. Čokorel & kavarel!

 OLYMPUS DIGITAL CAMERAUz kavu obvezno ide i gatanje, ljepše rečeno igra kavina taloga

U zagrebačkoj čokoladnoj džamiji na žalost nije bilo i jednog od najjačih europskih proizvođača čoko-delicija – tvrtke Ferrero iz Albe u talijanskom Pijemontu, kuće čiji su proizvodi i te kako zastupljeni u Lijepoj našoj, primjerice Nutella, Kinderlada, Kinder jaje, Duplo, Tic Tac, Rocher, Raffaello… Ferrero se odlučio na prezentaciju u Talijanskom kulturnom centru. Ne bi bilo loše poraditi na tome da iduće godine ipak bude (i) na ChocoFestu.

FerreroFerrero, uz Valentinovo, ali ne u džamiji nego u Talijanskom kulturnom centru u Zagrebu

Ferrero Rocher 1

ČOKO i ŠKOLJKE

Inače, i istarska Brtonigla postala je valentinovsko središte čokolade i vina. Tamo je osmišljen drugi Choco & Wine Fest – festival čokolade i Bakhova nektara. Za pozornicu festivala vina i čokolade u Brtonigli izabrani su prostori budućeg Muzeja vina i seljačkog stvaralaštva. Išlo se na spoj sporta (trekking) i slastica, drugih lokalnih delicija te lokalnih vina, uzdajući se da je to nešto osobito što će  biti primamljivo za posjetitelje svih dobnih skupina.

Duboko se mislilo na strastvene čokoljupce sljubljivanjem čokolade s lokalnim autohtonim proizvodima i vinima kraja, kao što su sir, med, maslinovo ulje i poseban kruh sa četiri zemlje

???????????????????????????????Čokolada i vino u Brtonigli. Znana slastičarka Dragica Lukin iz Vile Soši sasvim je desno

Direktorica Turističke zajednice Općine (TZO) Brtonigla Antonela Frank Medica naglasila je da su i ove godine organizatori Općina Brtonigla, TZO Brtonigla, Razvojna agencija Brtonigla i Agencija lokalne demokracije, a partneri – turističke zajednice Umaga, Novigrada, Buja i hotelske trvtke Istraturist Umag i Laguna Novigrad koje uz TZ Brtonigla čine Turistički klaster sjeverozapadne Istre, te Villa Soši iz Umaga, Food & Wine Primizia by San Rocco iz Brtonigle, Konoba–enoteka Zenon iz Brtonigle, Gospodarska škola Buje i Podravka – pomogli su da se realizira dio programa i ponude, pa i one i u sportskome dijelu. A u sporstkome dijelu organizirana je utrka koja ulazi u 1. kolo Alpe Adria treking kupa za 2014. godinu.

 – Vrlo nam je bitno da se kroz ovu ali i druge manifestacije popularizira trčanje, kretanje u prirodi. Sportski događaji nude nešto novo i interesantno u području turizma. Zimi je slabija posjećenost Istre pa se ovom i sličnim manifestacijama privlače domaći i strani gosti. Ove godine prijavilo se više od 250 sudionika iz Hrvatske, Italije i Slovenije – rekla je Antonela Falk Medica.

???????????????????????????????Izrada figurica od čokolade

                Za mališane je pak predviđna posebna igraonica vezana uz izradu figurica od čokolade. Zamišljeno je da figurice djeca ponesu sa sobom kao uspomenu na Choco & Wine fest u Brtonigli.

???????????????????????????????

                Ugostitelji iz restorana Food & Wine Primizia by San Rocco i iz konobe–enoteke Zenon obvezali su se bili nuditi prigodne menije za vrijeme trajanja Festivala čokolade i vina u Brtonigli. Jela su počivala na člokoladi kao glavnoj ili jednoj od najvažnijih sastojaka. Čokoladne slastice sljubljivane sa suhim šljivama iz Motovuna, lješnjacima iz okolice, suhim smokvama iz ovog kraja, maslinovim uljem, istarskim vinima i rakijama pripremali su i Dragica Lukin i Igor Lukin iz Ville Soši iz Umaga te Robert Perić i LF catering iz Pule.

kameniceIstarski ljubavni eliksir: sirove kamenice, te crni rezanci rađeni i s kakaoom i tamnom čokoladom, a s umakom sa školjkama

crni rezanci s kakaom cokoladom i sa skoljkama

I još je nešto vezano uz Dan zaljubljenih – školjke, koje također slove kao afrodizijak. Istrani priređuju Dane školjaka, u organizaciji Turističkih zajednica Umaga, Novigrada, Brtonigle i Buja, riječ je, uz Dane istarskih šparuga, jadranskih lignji i švoja, o jednom od četiri ključna gastronomska događanja u sjeverozapadnoj Istri. Kapešante (Jakobove kapice), pedoći (dagnje), dondole (brbavice), mušule (kunjke), kanaštrele (češljarke) i oštrige (kamenice) posebnog su okusa zahvaljujući čistom podmorju. Školjke baš u ovom razdoblju – tijekom veljače a i ožujka – najbolje su jer dostižu optimum punoće i zrelosti. Predviđeno je bilo da službeno svaki slijed prate posebno odabrana maslinova ulja CUJ, u prezentaciji Danijela Kraljevića, te vina Morena Degrassija.

Vidjet ćemo hoće odnosno koliko će sve te školjke i sva ta čokolada u Istri i Zagrebu rezultirati i natalitetom u Lijepoj našoj, koji je, žale se demografi, na vrlo niskim granama. Znači li to da Hrvati ipak više vole uživati uz tanjur, i čašu?…  ♡

_____________________________________

Zoricic ZoranDr. Zoran Zoričić, psihijatar i predsjednik Hrvatskog alkohološkog društva

VALENTINOVO, itd: POPITI, ALI NE PITI! – Popiti, ali ne i piti! Kad smo već kod čaše: veselice uvijek prati i alkoholno piće, najčešće i u prekomjernom opsegu. Pa to generira razne, probleme. Svjetska zdravstvena organizacija upozorava: u našoj regiji Hrvatska sa četiri litre viška vodi po popijenoj količini alkoholnog pića po stanovniku ispred Srbije, a sa pet litara ispred BiH. Psihijatar Zoran Zoričić, predsjednik Hrvatskog alkohološkog društva, objašnjava da je ovdje tržište divlje, da se ne poštuje/provodi zakon koji ograničava dostupnost alkoholnih pića maloljetnicima, a i preliberalan je odnos društva prema marketingu vezanom uz alkoholno piće…

Dodali bismo: i odgoj u obitelji i školi po tom pitanju šepa!!⋆

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: