ZAGREB VINO.COM 2013: TRIJUMF OSMICE!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

PUNO IZLAGAČA, PUNO POSJETITELJA, PUNO NOVINARA, ZANIMLJIVE RADIONICE: MANIFESTACIJA JE POSTALA VODEĆIM DOGAĐAJEM U OVOME DIJELU EUROPE

Priredio ŽELJKO SUHADOLNIK

Google translater: http://translate.google.com/translate_t 

Kažu da je sedam sretan broj. Za prof. Ivana Dropuljića, osnivača i direktora dvodnevnog međunarodnog festivala vina i kulinarike Zagreb Vino.com u zagrebačkoj Esplanadi, to se i potvrdilo lani, međutim ova, zamislite – 2013. godina za nj je i osmicu pokazala kao sretnu, pa i, rekao bih, za nijansu više nego što je bila sedmica.

Trijumfom za organizatora i sudionike ali i za publiku završio je osmi Zagreb Vino.com. Izlagačka površina nešto veća nego lani, puno izlagača – više nego lani, puno posjetitelja – više nego lani, puno (i stranih!) novinara, puno izvrsnih vina, puno zanimljivih delikatesa, puno dobrih vibracija. Punih sedam godina ulaganja i zalaganja i, kako bi prof. Dropuljić rekao – rada na sebi, donijeli su uspjeh doista vrijedan pažnje. Moglo bi se sada reći da je Zagreb Vino.com postao vodeće vinsko događanje u ovome dijelu Europe.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Početak, u Smaragdnoj dvoirani Esplanade: gradonačelnik Zagreba Milan Bandić, uz hrvatske vinske vitezove, otvara festival

Direktor festivala prof.  Dropuljić sada slavi, a prve kapljice-radosnice popijene su, odmah po zatvaranju manifestacije, u Esplanadinom Bistròu, u društvu s nogometnom legendom Slavenom Zambatom, te s vinarom Josipom Barundićem i njegovim bratom.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Odmah po zatvaranju manifestacije, u Esplanadinom Bistròu: Ivan Dropuljić slavi, a prve kapljice-radosnice popio je u društvu s nogometnom legendom Slavenom Zambatom, te s prijateljima vinarom Josipom Barundićem i njegovim bratom, kao i s Markom Erdeljcem, iz Erste Banke

Festival Zagreb Vino.com 2013 odmah od početka bio je uistinu žestok, naime već u petak začas nakon što su se otvorila njegova vrata posjetitelji su naprosto nahrupili, tako da je direktor Dropuljić u intervjuu na poticaj tv-novinarke da pozove publiku da dođe na priredbu u mikrofon radije preporučio, u svome stilu: Samo polako, dva po dva

Ove godine Zagreb Vino.com odvijao se na 2500 četvornih metara površine u zgradi hotela Esplanade i pod šatorom na Esplanadinoj terasi Oleander, a okupio je nekih 270 izlagača iz Hrvatske i zemalja u okruženju (Slovenija, Bosna i Hercegovina, Srbija, Makedonija, Italija), bilo je i nešto Francuza a vinare iz udaljenijih zemalja zastupali su uvoznici, dok je eno-gastro-sadržaj u šatoru na terasi Oleander bio osjetno bolji, neki tvrde i za 50 posto bogatiji od prijašnjih. Po izlagačkoj površini i broju izlagača Zagreb Vino.com 2013 dosad je najveći, a po broju posjetitelja – navodno oko 8000 u dva dana – zacijelo i najposjećeniji, ne samo u svojim okvirima nego i općenito u kontekstu vinskih festivala u nas. Najjači je bio i po broju novinara koji su došli ovamo. Zagreb Vino.com 2013 u goste je pozvao dvadesetak istaknutih inozemnih vinskih pera iz Rusije, Njemačke, Danske, Švicarske, Poljske, Mađarske, Španjolske, Slovenije, Srbije, Luxembourga…, dakle iz država koje su nam i te kako zanimljive kao tržišta i za vino i za turizam. Uoči festivala 15 stranih novinara i šestero domaćih bili su na studijskom putovanju po Konavlima, Pelješcu, Korčuli, te Komarni u neretvanskome kraju a posljednja postaja bio je Šibenik gdje je organiziran susret s tamošnjim vinarima.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOd početka je publika navalila žestoko…

ZANIMLJIVE RADIONICE

Krema hrvatskoga vina bila je smještena u središnjem dijelu, u Smaragdnoj dvorani, potom u dvoranama Venezia i Paris, a većina stranih izlagača bila je u Istambulu. Elitna hrvatska vinska postrojba Grand Cro smjestila se u manji dio restorana Zinfandel, a u većemu dijelu Zinfandela Hrvatska gospodarska komora pobrinula se za izložbu u 2013. odličjima okićenih hrvatskih autohtonih prehrambenih proizvoda i za prezentaciju promocijskoga filma Vina Croatia – vina mozaika. Riječ je o seriji od 13 putopisnih emisija autorice Vesne Šijak Gabaj, realiziranoj kroz suradnju s Udruženjem vinarstva Hrvatske gospodarske komore i s hrvatskim vinarima te uz njihovu potporu.

Zagreb Vino.com pressica

Na lijevoj strani stola: u Bergamu zlatne vinarke Sabina Salamon iz Agrolagune i Martina Krauthaker, te, na desnoj strani stola, u Bergamu zlatni vinari vinari Marijan Knežević iz Belja i Mladen Forko iz Badela 1862

Posebno su se s vinom predstavili festivalski izlagači-hrvatski proizvođači koji su u listopadu. 2013. godine na ocjenjivanju vina od merlota i cabernet sauvignona Emozioni dal Mondo: Merlot e Cabernet insieme u Bergamu osvojili zlatne medalje, a to su podrumi Krauthaker (tri zlata), zatim Belje i Agrolaguna (svaki po dva zlata) i Badel 1862/Vinarja Benkovac Korlat (jedno zlato).

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERASlužbena premijera kultnoga Gran Terana, berba 2009, i vertikala do berbe 2000: Darko Baretić, Moreno Coronica i Danijela Kramarić

Stojan Ščurek iz Goriških brda, uz pomoć zagrebačkog sommeliera Ivana Juga, održao je vertikalu njegova crnoga vina Stara brajda

Uz izlagački dio, festival je ponudio i niz zanimljivih radionica na temu vina te, u šatoru, više atraktivnih cooking showova. Evo i naslova radionica: Potpore iz fondova Europske unije za investicije u vinograde, vinarije i marketing vina prema trećim tržištima; Stilistika nagrađivanih vina traženih na tržišt ; Grand Cro: terroir hrvatskih vinskih regija; Premijera Gran terana 2009 Coronica i vertikala Gran terana do 2000. godine; Vina izvan okvira/iznimke od pravila ;

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gordan Mohor i Miva održali su radionicu o vinskim čašama

Riedel: čaša koja čini razliku ; Kadarka u Mađarskoj: povratak napuštene i zaboravljene sorte ; Vertikala Ščurekove Stare brajde ; Gracin & Kiridžija: Kontra 2010 (primoštenski babić i pelješki plavac mali s Dingača); Vinarija Rizman: Tribidrag i četiri berbe plavca maloga ; Nagrada Bijeli grozd G.E.T. Reporta za doprinos razvoju vinskog turizma u Hrvatskoj ; Anselmannova obitelj caberneta u Palatinatu (Pfalzu): cabernet blanc, cabernet sauvignon, cabernet franc, cabernet mytos, cabernet cubin, cabernet dorsa; Velika vina Fulvia Bressana; Feričanačka frankovka kroz vrijeme; Arhivska vina iz slovenskih podruma, do iločkog bijelog pinota iz 1968.

___________________________________________

Grand cro logoROXANICH METE ŠVICARSKOM! – Švicarski novinar Thomas Vaterlaus, koji je bio gost festivala Zagreb Vino.com 2013, donio je sa sobom izdanje tamošnje vinske revije Vinum u kojoj je objavljen veći prilog o prirodnim vinima, među koje su svrstana i ona narančasta. Ekipa kušača, u kojoj je bio i Vaterlaus, naslijepo je kušala 100 vina te vrste kupljena na švicarskom tržištu. Prvak te degustacije-ocjenjivanja je Domaine Julien Meyer iz Alsacesa s vinom Zellberg 1997 (18,5/20 bodova; 29,50 franaka), a za nas je važno da je u konkurenciji 100 Malvazija Antica 2008 (17,5/20 bodova; 29,90 franaka) Roxanich Mladena Rožanića završila na sjajnom drugom mjestu rang liste najboljih! Mješavina sorata Ines u bijelome 2008 (17 bodova; 29,90 franaka) našla se pak na sedmom mjestu. Na vrednovanju su, inače, bila i vina od glasovitih Joška Gravnera iz amfore te Nicholasa Jolyja. Gravnerova Anfora Bianco Breg 2005 završila je je na šestom mjestu (17 bodova; 79  franaka)  a  Ribolla gialla  na 21.  mjestu (16 bodova; 79 franaka), dok su znani Pierre Frick s Rieslingom 2010 na 14. mjestu ( 16,5 bodova; 11,5 franaka) a Nicholas Joly iz Loire sa svojim Les vieux Clos 2011 (16,5 bodova, 35 franaka)  na  15.  mjestu u kategoriji bijelih.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Prezentacija Grand Cro: Boškinac, Duboković, Meneghetti, Bolfan, Korta Katarina, Roxanich, Baković. Mladen Rožanić sjedi drugi zdesna

Roxanich je inače i jedan od uspješnijih na toj objavljenoj listi. U grupi crnih vina Roxanich je na četvrtom mjestu s Merlotom 2007 (17 bodova;  35,90 franaka), na osmom mjestu s Cabernet sauvignonom 2007 (16 bodova; 35,90 franaka), na devetom mjestu sa Superistrianom 2008 (16,5 bodova 35,90 franaka), dok je s Teranom 2007 na 15. mjestu (16 bodova, 35,90 franaka). ■

___________________________________________

U domeni kuharstva prezentirali su se svojim specijalitetima ekipa zagrebačkog restorana Apetit na čelu s Christianom Cabalierom, Tomislav Veseljak i restoran Sit, Željko Alfirević i Željko Neven Bremec iz splitskog restorana Nostress, restoran Vinodol Dražena Bobana sa chefom Marijom Čepekom u glavnoj ulozi; Stanko Marinković i restoran Ribarska kućica iz Bola na Braču, te udruga Chefs Club Croatia s kuharima Matkom Ivaniševićem, Ivicom Katićem, Orlandom Orlandinijem, Tonijem Klarićem i Franom Šerkom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Restoran Vinodol iz Zagreba, na čelu sa chefom Marijom Čepekom (sa šeširom)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Chefs Club Croatia

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMaslinovo ulje i začini: Miro Kolega iz OPG Kolega

OLYMPUS DIGITAL CAMERAŠator je bio bogatiji  nego prethodnih godina. Aleksandar Stefanov iz istarske tvrtke Milena donio je, prigodno, bakalar, a ugostitelj Karlo Gjurasek (Bistro Karlo)  na licu mjesta demonstrirao je kako sve s njime prigotoviti okusne male zalogaje

Korčulanski vinogradar i vinar te turistički djelatnik Frano Milina Bire umiješao se i u kuhinjske poslove…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA________________________________

ŽIVOT JEDNE FRANKOVKE – Pod stručnim vodstvom enologinje Ivane Nemet na dobro posjećenoj radionici predstavljeno je pet frankovki feričanačkog Feravina kojima se ta vinska kuća posebno ponosi. Kroz zanimljivo ispričanu priču o Frankovki, uspoređujući je s privlačnom ženom, predstavljena je ljepota ove sorte kroz berbe (uvjeti i kakvoća života), bačve (ruho) i vrijeme (dob):  Frankovka 2012 iz velike hrastove bačve, Frankovka 2011 iz barriquea, Frankovka Miraz 2009, Frankovka  2006 te mješavina šest vrhunskih vina Grand cuvée 2012 koja sadrži 50 posto frankovke.  Od djevojke savršenog tijela (berba 2012) pa mladenke spremne za nove izazove (berba 2011), preko žene čvrstog karaktera (berba 2009.), do uspješne zrele žene (berba 2006). ■

 ____________________________________________________

U sklopu manifestacije bila je i humanitarna aukcija vina Veliko srce malome srcu, s buteljama s vinom potpisanima od rukometaša RK Zagreb te drugih znanih javnih ličnosti. Aukcija u kojoj su sudjelovali i MAM-VIN i Svijet u čaši odvijala se preko portal Vino.coma.

_____________________________________________________

BIJELI GROZD 2013. – U sklopu osmog festivala vina i kulinarstva Zagreb Vino.com 2013 u hotelu Esplanade dodijeljene su ovogodišnje nagrade Bijeli grozd koje daje udruga za kulturu stola G.E.T.

Ove godine, dobitnici su u kategoriji manjih podruma (proizvodnja do 50.000 butelja) 1. Agroturizam Bire; Lumbarda, otok Korčula; 2. Vinska kuća Hažić, Sveti Martin na Muri, Međimurje; 3. Vinska kuća Dvanajščak Kozol, Lopatinec, Međimurje. U kategoriji većih podruma (proizvodnja iznad 50.000 butelja) 1. Matuško vina; Potomje, Pelješac; 2. Korta Katarina, Orebić, 3. podrum Vina Belje; Kneževi vinogradi.

Bijeli grozd 2013 Bruno TrapanBijeli grozd 2013 dodjela - Dvanajscak Kozol

Tomislav Stiplošek, G.E.T. report, i Bruno Trapan, Zdravko Dvanajščak, Dušan Jelić i Marija Vukelić

Bijeli grozd 2013 Dusan JelicBijeli grozd 2013 WOW (Marija Vukelic)

Nagrada novinara: podrum Trapan; Šišan, IstraPosebna priznanja za promicanje i razvoj vinskog turizma: Dušan Jelić – Wines of Balkans, Beograd; udruga WOW žene i vino, Zagreb; restoran Karlo, Plešivica; Tomislav Radić – posebno priznanje za životno djelo.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jedan od dobitnika poriznanja Mato Violić Matuško u posjeti Mirjani Jarec-Kure sa zelinskog vinskog posjeda Jarec-Kure

Nakon dodjele priznanja među sudionicima i gostima povela se rasprava o vinskom turizmu, značenju prodaje vina na kućnom pragu te utjecaju vinske scene na turističke tokove. ■

_________________________________________________

Esplanade se kao zdanje i, dakako, kao uporište odlične logistike pokazala sjajnim izborom da bude pozornica događanja. Stanoviti je hendikep što se u Esplanadi više nema mogućnosti povećavati izlagački prostor, a zanimanje za izlaganjem te zanimanje publike za posjetom bili su, kako čujem iz prve ruke, u posljednje dvije godine uistinu golemi, u 2013. valjda u nas i najveći do sada. Ali, nije sve, reći će mnogi jednosmisleno i dvosmisleno, ni u veličini, kakvoća je sadržaja presudna, i kad je nešto na visokome nivou, straha od slaboga odziva publike nema ni ako su cijena štanda/stola te cijena ulaznice i nešto više. Evo i primjera-ekstrema: zamislite, na festivalu vina i kulinarike u Meranu, na rasporedu, inače, dva tjedna prije Zagreb Vino.coma, jednodnevna ulaznica stoji pravo blago, ove je godine na blagajni bila 90 eura! A unutra – sve puno, kao u košnici…

 ________________________________________________

OLYMPUS DIGITAL CAMERABENVENUTI u IZRAEL! Nije ovdje riječ o dobrodošlici u Izrael, nego o tome da se vina istarske obitelji Benvenuti od nedavna nalaze na izraelskome tržištu! Na slici uz braću Benvenuti iz Kaldira nalazi se izraelski autoritet za vino novinar Yair Koren Kornblum, koji je u Zagrebu kao gost festivala Zagreb Vino.com, i prve izlagače koje je posjetio bili su, logično, Benvenutiji

ŠTO, i KAKO DALJE?

Za iduću godinu – svakako vidjeti kako poboljšati izlagačko učešće inozemnih i što renomiranijih vanjskih vinskih kuća, to bi svakako znatno podignulo upravo internacionalnu dimenziju manifestacije, što je vrlo važno posebice sada kad smo i mi članovi Europske Unije pa je trgovanje u administrativnome smislu pojednostavljeno u odosu na ono kako je to bilo prije. S jačim međunarodnim vinskim imenima kao izlagačima i kao referencom vjerojatno bi u Zagreb pristizali u znatnom broju i novi interesantni kupci ili, kako ih se vani naziva, buyeri, ali i razni strani novinari koji i nisu izravno pozvani od strane organizatora da budu gosti festivala i da budu sudionici studijskog putovanja svake godine u neko drugo hrvatsko vinogradarsko područje. A što je stranih kupaca i novinara na festivalu u nas više, to može po naše vinare, koji se trse izvesti, biti samo bolje. Dropuljić i njegova ekipa međutim neke stvari u smislu uspješnog dovođenja izlagača iz inozemstva ne mogu odraditi sami: bilo bi dobro da tu pomognu hrvatski vinski trgovci, ugostitelji, vinski novinari, krajnji potrošači, ali ovdje i sada ne mislim novcem nego tek time da ne zastaju i zadržavaju se (samo) kod domaćih proizvođača koje ionako dobro poznaju nego da pokazuju veći profesionalni interes i prema proizvodima stranih izlagača bez obzira imaju li u ovome času namjeru uvesti neko novo vino ili ne. Uvoznike, distributere, ugostitelje i vinske novinare, jednostavno, s obzirom na njihovo zanimanje, a krajnje potrošače da bi bolje upoznali raznolikosti te, šire, i kakvoću, morala bi tijesno pratiti živa ZNATIŽELJA prema (novim) proizvodima. Proteklih godina prodefiliralo je Zagreb Vino.comom, pa i osobno, što vlasnika što enologa što direktora izvoza više poprilično svjetski vrlo uglednih proizvođačkih ali i trgovačkih kuća poput Châteaua Canon la Gaffeliere, Domaine de Chevalier, Denisa Dubourdieuxa,  Gianfranca Alessandrije, Maura Veglia, Cordera Montezemola, Attile Gerea, La Vintagea… a svi oni potužili su se – osobno sam se naslušao tih primjedbi – da je za njihovom stolovima posjet bio dosta slab a da su oni koji su se i zaustavili došli uglavnom samo na način da nastave čašu da se u nju nešto natoči, dakle tek toliko da piju. A to odbija… I pokazuje razinu vinske kulture.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Iz inozemstva, jako dobra vina: Chateau Kamnik iz Skoplja. Enologinja Sandra Krstevska i Natalija Kuzmanovska.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERAAndrea D’Alessio iz pijemontske kuće barola Cordero di Montezemolo, na slici s Francuzom Julienom Magniezom iz bordoške trgovačke kuće La Vintage, koji  je Talijanima sugerirao da  se pojave na festival u Zagrebu

I još nešto o čemu bi i te kako bilo dobro razmisliti za idući Zagreb Vino.com u 2014., a za realizaciju čega organizator festivala nema dovoljno financijske snage pa, iskreno, niti motiva da se sam posveti, a to je dovođenje, kao gostiju, na festival i većeg broja inozemnih eno-gastronomskih novinara (oni su na svoj način i turistički novinari!) od ovoga broja koji nam stiže posljednjih par godina, te svakako pozivanje u goste i dovođenje uglednih vinskih trgovaca iz inozemstva. U tu akciju svakako bi se trebali uključiti prvenstveno sami proizvođači/ponuđači hrvatskoga vina, pa Hrvatski kuharski savez, te odgovarajuće gospodarske institucije poput Hrvatske gospodarske i Hrvatske obrtničke komore, Hrvatska turistička zajednica i regijske turističke zajednice… Vjerojatno bi se mogle naći još i neke tvrtke kao sponzori. Činjenica je da vani, gdje je maltene viđeno već sve, postoji interes za hrvatskim vinom i hrvatskom gastronomijom jer oni su se počeli pokazivati na sceni kao prihvatljiv novitet za modernoga internacionalnog potrošača, ali to što je nešto novo i prihvatljivo u današnje vrijeme nema neke osobite izglede za prođu ako ponudu ne prati kvalitetan marketing. Češće se čuje kako hrvatski vinari odlaze, i uz financijsku potporu nadležnih ustanova, prezentirati svoje uratke u razne zemlje Europe, pa i u SAD, pa pomalo i u Kinu, a ovdje u Zagrebu, dakle doma, kod kuće, u Esplanadi gdje je kao na pladnju podastrto sve što vrijedi u segmentu hrvatskoga vina te gotovo sve što vrijedi iz produkcije delikatesa, na prezentaciju prema van proizvođači a i komore, turističke zajednice zasad, dojam je, operativno ne polažu baš mnogo. Da nije bilo Dropuljićeve inicijative od prije nekoliko godina da pozove grupu stranih novinara na festival i na studijsko putovanje (dosad se obišlo Slavoniju i Podunavlje, Istru, pa zagrebačku okolicu, Hrvatsko zagorje, Međimurje, Moslavinu te, ove godine, dubrovački kraj, Neretvansko vinogorje i Šibenik) lako je moguće da bismo na festivalu imali tek nekolicinu inozemnih novinara iz gradova koji su Zagrebu najbliži, primjerice Novog Mesta, Ljubljane, Maribora, odakle je još prihvatljiv osobni trošak za putovanje do Esplanade…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gdje su pjenušci i lijepe su i šarmantne djevojke: uz bizeljskog šampanjera Janeza Isteniča i njegovu kćerku Barbaru okupile su se supruge i kćerke vinara Barundića, Tomca, Kurtalja te šampanjera Peršurića, kao i pripadnice udruge WOW 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zlatan Plenković, u društvu s vinarima Ivicom Radovićem iz Orebića i Zdravkom Jakobovićem iz brodskog Stupnika, zadovoljno se smije: kaže, u mirovini je, a poslove službeno vode njegovi sinovi Nikola (treći slijeva) i Marin

Pozvati, dakle, u goste, i to na vrijeme a ne u posljednji trenutak, i grupu vinskih trgovaca iz izabranih uglednih vanjskih uvozničkih i distribucijskih kuća, jer to povećava izglede za plasman ne samo vina, nego i maslinova ulja, i sira, mesnih i ribljih prerađevina… turističke ponude, a nakon što se vani pročuje da su ugledni vinski trgovci iz vana bili u Zagrebu, lako je moguće da će volju za dolaskom, pa i o vlastitom trošku, dobiti i neki drugi vanjski trgovci vinom koji se ne budu našli na listi pozvanih u Hrvatsku kao gosti…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zagrebački ugostitelj Bobo Čimbur zaustavio se na degustaciji crnjaka kod Damira Štimca iz vinarije Rizman s Komarne

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Radionica Povratak otpisane sorte posvećena Kadarki: iz Mađarske su s vinima i prezentacijom došli Zoltan Gyorffy, glavni urednik časopisa Pecsi Borozo, te vinari Zoltan Horvat Borhaz Planina iz Mohača i Zoltan Szabo iz istoimene vinarije iz Pečuha

 OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAPoljopromet iz Komarne, pa Prović, Vinoplod, Kalazić

 

 

 

Vinski vitez Franjo Francem, inače dopredsjednik Hrvatskog sommelier kluba, s Ivom Skaramučom i Marijom Bura Mrgudić

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zagorci u velikom broju i reprezentativno: Darko Šlogar , jedan od direktora  u tvornici boca Vetropack Straža iz Huma  na Sutli, te vinar, ugostitelj i turistički djelatnik Boris Vuglec (Vuglec-breg) sa svojom ekipom

OLYMPUS DIGITAL CAMERABio je tu i Svijet u čaši, neprekidno punih 21 godinu na sceni 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAS domaćom tortom Makaranom: reklama za festival vina Dalmacija Vinexpo  2014. u Splitu 24. i 25. Kolovoiza a u Makarskoj 1. i 2. Svibnja

OLYMPUS DIGITAL CAMERABloger Željko Garmaz prezentirao je upravo mu izašlu knjigu zapisa Vinske priče

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMeđu stranim vinskim novinarima bio je i Gerhard Eichelmann iz Heidelberga koji ima izdavačku kuću Mondo Verlag i koji izdaje knjige o raznim svjetskim vinorodnim područjima, knjižice-vinske vodiče raznim vinskim zemljama, te, svake godine, opsežnu knjigu Deutschlands Weine. Na slici snimljenoj za putovanja po Dalmaciji s najnovijim je izdanjem tog njemačkog vinskog vodiča za 2014. godinu.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: