Sajmovi, festivali/ZAGREB VINO.COM 2013

Zagreb Vino.comZagreb Vino.com                          

NE STRAHUJEM OD MNOŠTVA ISTORODNIH ENO-PRIREDBI u STUDENOME, KAŽE PROFESOR IVAN DROPULJIĆ, KOJI SA SVOJOM EKIPOM BRUSI ZAVRŠNI DIO PRIPREMA ZA MEĐUNARODNU SMOTRU VINA i KULINARIKE u ZAGREBAČKOJ ESPLANADI. DODAJE DA JE U PUNIH SEDAM GODINA STEKAO POVJERENJE i IZLAGAČA i PUBLIKE    i NE SAMO DA ZASAD NIJE BILO ODUSTAJANJA VINARA OD ZAGREB VINO.COMA RADI NASTUPA DRUGDJE NEGO, GOVORI, IZLAGAČKA POVRŠINA u ESPLANADI BIT ĆE MALKO VEĆA A IZLAGAČA SE OČEKUJE OKO 270!

ŽELJKO SUHADOLNIK

  Google translater: http://translate.google.com/translate_t

Profesor Ivan Dropuljić, osnivač i direktor međunarodnog festivala vina i kulinarike Zagreb Vino. Com, sa svojom je ekipom u punom pogonu, naime pripreme za ovogodišnje izdanje priredbe, 29. i 30. studenoga u zagrebačkom hotelu Esplanade, u završnoj su fazi. Glavnina posla obavljena je, a sad se brusi finale. Dropuljić je zadovoljan kako stvari teku.

Dropi Badurina Kabiljo

Prof. Ivan Dropuljić govori o blagom povećanju izlagačke površine u Esplanadi i o oko 270 izlagača

Bez obzira što promidžbe u moru ponude nikad dosta, nije lako na nivou i uspješno realizirati festival vina i kulinarike u ovo današnje vrijeme ekonomske krize i zaista velikoga broja događanja vezanih uz eno-gastronomiju koji nastoje naći svoje mjesto pod suncem i koji su, k tome, u većem broju smješteni upravo u mjesec studeni kao uvod u predblagdansku shopping-groznicu. Dropuljić, doduše, ima iskustva, ovaj festival mu je osmi po redu, a svake godine do sada priredba je bilježila blagi rast kako u izlagačkoj površini i broju izlagača tako i u kakvoći ponuđenih sadržaja i u broju posjetitelja.

– Lani smo se prostrli na oko 2500 četvornih metara, a ove godine očekujem daljnje blago povećanje izlagačke površine. Sudeći po dosadašnjem interesu za izlaganjem, trebalo bi mi još dosta prostora, međutim hotel je ipak ograničen što se tiče dvorana, a i terasa Oleander, na kojoj je šator, ima zadane dimenzije preko kojih se ne može. No, iduće godine ili idućih godina teško da ćemo se više moći širiti. Ne razmišljam, ipak, o odlasku iz Esplanade, to je elitni i elegantni ambijent kakav se teško nalazi a, k tome, dosad smo odlično surađivali i hotel se pokazao kao sjajan partner. Vjerujem da je i Esplanade zadovoljna s nama – kaže za Svijet u čaši prof. Ivan Dropuljić, kojemu su lani neki prigovarali da je imao previše posjetitelja pa su se stvarale gužve, na što on veselo odmahuje rukom uz primjedbu da je bolje da ima viška posjetitelja nego manjka, s druge strane, naglašava, gužva se stvarala u kasnijim popodnevnim satima, onaj tko je htio kušati na miru i koncentirano te i porazgovarati s vinarima mogao je to sigurno učiniti  od podneva pa sve do otprilike 16 ili 16,30 sati

15 INOZEMNIH NOVINARA NA DALMATINSKOM JUGU

Ove godine Dropuljić na Zagreb Vino.comu 2013 očekuje najmanje oko 270 izlagača što iz Hrvatske što iz inozemstva. Dolazi – barem su potvrdili dolazak! – i gotovo 20 inozemnih novinara specijaliziranih za vino i gastronomiju. Upravo i u dovođenju stranih novinara koji pronose glas o manifestaciji ali i o hrvatskome vinu velika je poslovna vrijednost festivala Zagreb vino.com. Sada se čak 15 inozemnih vinskih pisaca odlučilo poći na trodnevno studijsko putovanje na jug Dalmacije što će obuhvatiti Konavle, Dubrovnik, Pelješac i Korčulu. Dropuljić je nastojao formirati i nešto veći budžet za strance, naime želja mu je dovesti u Zagreb i inozemne vinske trgovce.

– Prijave za izlaganje su osim iz Lijepe naše stigle iz Bosne i Hercegovine, Slovenije, Italije, očekuju se i Crnogorci, Makedonci, Austrijanci, Mađari, Francuzi, Nijemci… Dobar dio inozemnih vina prezentirat će se preko uvoznika i distributera. U suradnji s udrugom G.E.T. Report u planu je novi sadržaj: posebno bi nastupila selekcija proizvođača vina koji su na kolosijeku eko i bio-produkcije. Vino bi kao i do sada bilo u zgradi hotela, a sve drugo, kao jaka pića, hrana, kuharski šouovi bili bi pod šatorom. Pod šatorom će možda od vinara biti samo oni neki koji su se prijavili prekasno pa za njih više nije bilo mjesta u hotelskoj zgradi.

Dropuljic Djurdja Protic Spiranerc Badurina

S Đurđom Protić, organizatoricom Hrvatskog festivala vina i kulinarike, također najavljenim za studeni! Dropuljić veli da se zbog pretrpanosti studenoga vinskim događanjima istorodnima sa Zagreb Vino-comom ne osjeća ugroženim za svoj festival, veli da se kroz posljednjih sedam godina dovoljno dokazao svojom manifestacijom i stekao veliko povjerenje i izlagača i publike

 

U planu je i ove godine aukcija vina u dobrotvorne svrhe. Prof. Dropuljić ima već određeni broj boca za dražbu, a javljaju mu se i novi zainteresirani da doniraju butelje. Vino je dobro za srce ne samo zbog antioksidanata koje ima, nego i kao sredstvo da se namakne pomoć u liječenju bolesti srca. Na aukciji u sklopu Zagreb Vino.coma mogle bi se, tako, naći i boce (magnumi, butelje…) s posebno dizajniranom etiketom Veliko srce malom srcu s crnim vinom, kupažom od više crnih sorata što ih kutjevački vinar Vlado Krauthaker već duže vrijeme komercijalno ali neke i eksperimentalno uzgaja u okviru svojega posjeda. Krauthaker je određenu količinu toga napunjenoga vina stavio i na raspolaganje rukometnom klubu Zagreb, tako da on s njime već sudjeluje u dobrotvornim dražbama udruge Veliko srce malom srcu na korist (=za liječenje) djece oboljele na srcu i djece s prirođenim srčanim greškama. Krauthaker, nekad i sam rukometaš, napunio je 260 butelja i nešto magnuma crnoga vina iz 2011 a od osam sorata, vina za koje se špica očekuje, kaže, za četiri do pet godina.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Za dražbu Veliko srce malom srcu

 

Studeni je, kako je već ovdje navedeno, dosta zgusnut raznim eno-gastronomskim priredbama, kako u Hrvatskoj, konkretno Zagrebu, tako i u okružju, naime Martinje je termin za festival u Meranu na koji naši proizvođači rado odu, onda je, dva tjedna prije Zagreb vino coma, i Vinovita, pa se najavljuje i Drugi hrvatski festival vina i hrane, pa je u Ljubljani, tjedan dana prije Zagreb Vino.coma Slovenski festival vin… Kako Ivan Dropuljić gleda na takvu koncentraciju istorodnih manifestacija, naime nastup na svakoj od njih dosta košta jer uz plaćanje za izlagačko mjesto troškovi su za one izvan Zagreba vezani i uz prijevoz te hotel i hranu u Zagrebu. A gospodarska kriza teško da pruža mogućnost sudjelovanja na više sajmova u tako kratkome razdoblju.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Prof Dropuljić (desno) u društvu s enologom i dopredsjednikom Hrvatskog sommelier kluba mr. Franjom Francemom: od ovoga druženja Zagreb Vino.com mogao bi profitirati primjerice osobito glede zanimljivih radionica

 

– Mnogi bi očito htjeli imati svoj sajam, pogotovu u periodu kad počinje predblagdanska potrošačka groznica. Meni kao organizatoru Zagreb Vino.coma ostale manifestacije ne smetaju, kao organizator smo se moja ekipa i ja kroz punih sedam godina otkako traje Zagreb Vino.com i te kako dokazali, stekli smo povjerenje proizvođača vina i delikatesa, ali i posjetitelja. Ne znam kakvi su planovi proizvođača glede nastupa na tim drugim manifestacijama, ali, provjeravao sam osobno, otkazivanja Zagreb Vino.comu radi nastupa drugdje zasad nema….

Dropi i Rilovic

Ivan Dropuljić s Jadrankom Rilović, glavnom urednicom Drugog programa Hrvatskog radija. Kvalitetna medijska podrška Zagreb Vino.comu ne bi trebala izostati!

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: