TOSCANA: VINO CHIANTI CLASSICO, I VIŠE – TURIZAM/ primjeri drugih

                                                                                                            Chianti Classico Collection

USPJEŠNO PODUZEĆE CHIANTI CLASSICO!

Priredio ŽELJKO SUHADOLNIK

(Google prevoditelj / translater: http://translate.google.com/translate_t )

OD NARODSKOGA VINA, ŠIROKO POPULARNOGA ZATO ŠTO JE BILO SOLIDNO, PITKO i VRLO DOSTUPNO CIJENOM, CHIANTI CLASSICO NAPREDOVAO JE U VRLO RESPEKTABILNU, a i VEĆ i SKUPU KAPLJICU. KONZORCIJ CHIANTI CLASSICO PAK RAZVIO SE OD ŠAČICE PROIZVOĐAČA KOJI SU GA UTEMELJILI u IZNIMNO RESPEKTABILNU VIŠESLOJNU ORGANIZACIJU NA KOLOSIJEKU VRHUNSKOG GLOBALNOG BIZNISA. IMALI BISMO u VINSKOJ BRANŠI ŠTO-ŠTA NAUČITI OD TOSKANACA!

U 2013. napunila su se dva desetljeća prezentacija vina što ih za domaće i inozemne novinare te uvoznike, distributere i ugostitelje jednom godišnje u svom dvorištu – u Firenci, u prostorima nekadašnje željezničke stanice Leopolda što ih prigodno uređuje cijenjeni arhitekt Alessandro Moradei – priređuje Konzorcij za vino Chianti Classico iz Toscane.  Daleke 1993. na Anteprimu (pretpremijeru) Chianti Classico došlo je tek nešto više od dvadesetak novinara, a danas manifestacija, s novim nazivom – Chianti Classico Collection, slovi kao jedno od najvažnijih vinskih događanja ne samo u Italiji nego i na međunarodnoj razini.

DSCN2626

Na kušanju: vino, maslinovo ulje iz područja Chianti Classico, pršut, sir

ulje

 Na kušanje se ponudi oko 500 različitih etiketa vina Chianti Classico (sasvim mlada vina još na dozrijevanju u cisterni ili bačvi, da se prezentira najnovija berba, zatim jedno i pol-godišnja vina zvana annata a koja su već na tržištu, te zrele selekcije i od annate najmanje godinu dana starije riserve koje su po konzorcijskom pravilniku upravo stekle pravo izlaska na tržište), a tu su još i brojni drugi tipični proizvodi teritorija Chianti Classico dop i igt, primjerice sir, maslinovo ulje, pršut, kobasice, tipični kolači… Priredba okuplja više od 200 novinara iz 29 do 30 zemalja – Italije, Danske, Španjolske, Njemačke, Engleske, Poljske, Srbije, Nizozemske, Češke, Rusije, Švedske, Norveške, Austrije, Ukrajine, Finske, Francuske, Belgije, Grčke, Švicarske, Hrvatske, SAD, Japana, Kanade, Kine, Južne Koreje, Australije, Indije, Israela i Brazila, povremeno dođu i Slovenci.

Od, nekada, moglo bi se reći narodskoga vina, popularnoga zato što je bilo solidno a istodobno i široko dostupno cijenom, Chianti Classico zahvaljujući dobro osmišljenoj poslovnoj politici Konzorcija napredovao je – to se pokazuje naročito posljednjih nekoliko godina, u za teritorij vrlo prepoznatljivu i vrlo respektabilnu kapljicu koja u velikom broju slučajeva i ne nužno samo u gornjoj kategoriji riserva može bez problema i kakvoćom ali već i cijenom stati uz bok famoznom, prestižnom i oduvijek skupom Brunellu iz Montalcina. Konzorcij Chianti Classico pak razvio se, od šačice proizvođača-vizionara koji su ga utemeljili još 1924. godine, u iznimno respektabilno višeslojno poduzeće koje s jedne strane, maksimalno surađujući sa stručnjacima s fakulteta za vinogradarstvo i vinarstvo da bi članstvo u proizvodnji moglo dobiti relevantne informacije i savjete bazirane na znanstvenim istraživanjima, te unaprjeđivanjem pravilnika o produkciji, radi na poboljšanju kakvoće proizvoda, s druge strane bavi se promidžbom ne samo vina kao osnovnog proizvoda nego i cijeloga teritorija Chianti Classico. A tu su uključene i ovakve manifestacije u Firenci ali i organizirani nastupi drugdje, posebice na značajnim tržištima, tu je uključeno redizajniranje-moderniziranje znakovlja vezanog uz Chianti Classico, tu je uključena i prodaja raznih predmeta suvenirske i suvenirsko-praktične vrijednosti kao vadičepova, čaša, zatim majica, vesti, pregača, kapa, torbi za nošenje vina sve dakako s konzorcijskim amblemom a to je Gallo Nero ili crni pijetao… S treće strane, s timom eksperata iz područja prava i ekonomije Konzorcij brine i o tržišnoj zaštiti marke Chianti Classico i dobro pazi da službeni naziv ne bi koristio netko drugi u nastojanju da poboljša plasman svjega/svojih proizvoda koji nemaju veze s Chianti Classicom (događalo se to prije, posebice u SAD, ali preko odvjetnika tome se stalo na kraj!).

Konzorcij Chianti Classico mogao bi poslužiti kao uzor upravo vinskoj branši u Hrvatskoj, koja se želi svojim vinom nametnuti na međunarodom tržištu, ali zbog nesloge i neuviđanja potrebe i koristi poslovnog udruživanja, sada, u nastojanju da se što prije ostvari rezultat, to čini dosta nervozno, i ne baš prikladno…

Konzorcij Chianti Classico se stalno trsi na razne načine biti globalno kompetitivan, ali očito ne tek u baznom razredu, nego i u znatno višem rangu, dakle i s vinima namijenjenima potrošačkoj klasi koja je educiranija, koja ima novac i voljna ga je i trošiti na hedonističke užitke. Na glavnoj skupštini Konzorcija baš nedavno je, uz to da se redizajnira logotip i zaštitni znak Konzorcija Gallo Nero, odlučeno da se u piramidi kakvoće uvede nova kategorija – gran selezione, kao i to da se veća pažnja posveti kategoriji vina riserva što, inače,  pokriva čak oko 40 posto plasmana, te da se promijene pravila oko plasmana rinfuze.

Što se tiče razine gran selezione, u kategoriju mogu ući samo vina koja su proizvedena isključivo od grožđa u vlasništvu proizvođača i na njegovu posjedu, ne dopušta se nikakvo miješanje grožđa i vina iz drugih izvora, makar bila s područja Chianti Classico. Cilj je dobiti proizvod najbolje moguće kakvoće i u organoleptici s najbolje izraženim karakteristikama teritorija. O tome može li vino ući u ovu apelaciju odlučuje poseban strukovni žiri koji najbolje poznaje mogućnosti i ono što treba pružiti vino toga kraja.

Na razini ispod gran selezione je riserva, koja također u organoleptici mora odgovarati kriterijima tipičnosti, s time što su postojeći kriteriji još poštreni u odnosu na prije. Ispod ovih grupa, na kvalitativnoj ljestvici je Chianti classico annata.

Na tržištu, sva vina s oznakom Chianti classico moraju imati konzorcijsku markicu/traku o pripadnosti i kao znak da su prošla konzorcijski test.

Na samome dnu dna piramide je vino koje se pod apelacijom Chianti Classico plasira rinfuzno. Od ove godine i to rinfuzno vino mora odgovarati parametrima organoleptičke tipičnosti, dakle i ono, da bi dobilo oznaku Chianti Classico, ima ići na provjeru strukovnom degustacijskom žiriju.

Po novome, bitno je i sljedeće: da bi vina bila priznata u određenoj kategoriji, proizvođač ih mora nadležnoj ustanovi prijaviti odmah na početku proizvodnog ciklusa, a ne tek naknadno. S time se želi postići to da se već od prvih radova u vinogradu vodi briga o tome za koju je kvalitativnu kategoriju vino namijenjeno.

Sergio Zingarelli

Sergio Zingarelli, predsjednik konzorcija Chianti Classico, govori o novitetima vezanima vino spomenute apelacije

OSOBNA KARTA CHIANTI CLASSICO

Naziv: Chianti Classico docg. Godina rođenja: 1716. Mjesto rođenja: teritorij Chiantija koji između gradova Firenze i Siene obuhvaća općine Castellina, Gaiole, Greve i Radda in Chianti u cijelosti, a Barberino Val d’Elsa, Castelnuovo Berardenga, Poggibonsi, San Casciano Val di Pesa i Tavarnelle Val di Pesa djelomice. Površina teritorija: 70.000 ha. Površina pod vinovom lozom: 10.000 ha. Površina vinograda od tih 10.000 koji su upisani u apelaciju Chianti Classico: 7.200 ha.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Područje Chiantija između Firence i Siene i, zatamnjeni dio, predio Chianti Classica

Sorte dopuštene da se koriste za vino Chianti Classico docg: Sangiovese, od minimuma od 80 posto pa do 100 posto; maksimum 20 posto drugih crnih sorata vinove loze, autohtonih ili međunarodnih ali dozvoljenih konzorcijskim pravilnikom; bijele sorte nisu više dopuštene, od 2006. Minimum trsova obvezno po hektaru: 4400. Maksimalni dopušteni prinos po hektaru: 7,5 tona, u svakom slučaju  manje od dva kilograma po trsu. Navodnjavanje: samo kao prva pomoć, u ekstremnim uvjetima suše.

Kategorije regulirane pravilnikom: annata, s minimumom 12,0 vol. % alkohola, vino koje mora dozrijevati najmanje 12 mjeseci (ne smije van iz podruma prije 1. listopada u godini što slijedi berbu) – već u mladosti vrlo podatno i pitko, kupcu zanimljivo i po dobrom odnosu između kakvoće i cijene / riserva, s minimalno 12,5 vol % alkohola, s dozrijevanjem minimalno 24 mjeseca počev od 1. siječnja u godini koja slijedi berbu, od tih 24 mjeseca na kraju mora u butelji provesti minimum tri mjeseca – vino osjetno bolje strukture, veće kompleksnosti i sposobno za znatno duže odležavanje od annate / gran selezione, od grožđa isključivo s vlastitoga posjeda, s minimumom od 13,0 vol % alkohola, s minimalno 30 mjeseci dozrijevanja počev od 1. siječnja u godini što slijedi berbu, i ono na kraju, prije izlaska, mora najmanje tri mjeseca provesti u boci – puno i snažne strukture, ali istodobno i elegantno, sposobno za dugo odležavanje  i poboljšavanje s vremenom, sve kao rezultat i osobito dobre godine te pažljivog rada u vinogradu i prikladnog izbora grožđa.

Prosječna godišnja prizvodnja: oko 270.000 hektolitara. Prosječna proizvodnja u buteljama: 35 milijuna. Plasman: Italija – oko 20 posto; Izvoz: u 50 zemalja, najviše u SAD – 28 posto, zatim u Njemačku 12 posto, Kanadu  devet posto, Veliku Britaniju sedam posto, Švicarsku sedam posto, Japan i Skandinavija po četiri posto, slijede Benelux, Rusija, Kina itd.

Članova Konzorcija Chianti classico: 560, od čega ih 365 puni vino u bocu.

Marka Gallo Nero registrirana je u više od 40 zemalja svijeta i za tu zaštitu Konzorcij u Europi te SAD, Kanadi i Rusiji kao i na najvažnijim tržištima Azije na čelu s Japanom i Kinom, troši svake godine 150.000 eura. Toj se svoti pribraja još dva milijuna eura za akcije promocije i komunikacije. Rezultat toga je odlično pozicioniranje robne marke na globalnome tržištu, stalni rast plasmana – u 2012. godini zabilježeno je povećanje od 10 posto, posebice se ističe dobra prodaja u SAD, Njemačkoj i Kanadi. Ovdje kao vrlo važno za proizvođača treba dodati i to da su cijene vinima Chianti Classico docg porasle, pa čak i u kategoriji rinfuznoga vina (kod rinfuze od 120 do 140 eura u 2012. sad se kreću od 150 do 175 eura za hektolitar), i da su zalihe u podrumima jedva do pet posto.

Procjena je, inače, da se promet vezan uz marku Chianti Classico Gallo nero godišnje kreće preko pola milijarde eura, s time da se vrijednost buteljiranih vina procjenjuje na oko 360 milijuna eura, a vrijednost maslinovoga ulja oko 10 milijuna eura…

Cijelo vrijeme spominjem Chianti Classico i Gallo nero, a kod naziva Konzorcija i vina o kojemu pričam ne rabim samu riječ Chianti nego uvijek popraćenu izrazom Classico. To je stoga što je Chianti Classico, koji se nalazi u zoni Chianti između Firence i Siene, ograničeno i uže područje i kao takvo je i posebna apelacija. Mnogi nedovoljno upućeni i kad pričaju o vinu Chianti Classico nerijetko kažu samo Chianti. Chianti kao šira oblast je generična apelacija, a uz taj općeniti, generični Chianti postoje navedeni Chianti Classico Gallo nero s točno definiranim i omeđenim prostorom u samome srcu pokrajine i sa svojim Konzorcijem i konzorcijskim pravilnikom, zatim Chianti Rùfina, Chianti Colli fiorentini kod Firenze, Chianti Colli senesi, s brežuljaka kod Siene… Kako se kod potrošača najčešće brkaju vina Chianti i Chianti classico, i kako mnogi za Chianti classico kažu samo Chianti – što, opravdano, izrazito smeta Konzorciju Chianti Classico koji kao sinonim nudi izraz Gallo nero, evo tek nekoliko napomena iz pravilnika proizvodnje generičnog Chiantija, da se usporedi s pravilima u produkciji Chianti classica spomenutima gore:

Sorta: Sangiovese, minimalno 70 pa do 100 posto, od bijelih kultivara dopušteni su do 10 posto Trebbiano i Malvasia Bianca, minimalna gustoća trsova u vinogradu mora biti do 4000 komada po hektaru; dopušteni maksimalni prinos je oko devet tona po hektaru; alkohol: vino godišta (annata) mora imati najmanje 10,0 vol % alkohola, a riserva 11,5 vol %; Plasman: Chianti annata smije van iz podruma već 1. ožujka u godini koja slijedi berbu, riserva mora biti na dozrijevanju 24 mjeseca.

Castello di Querceto Francois i arhiva

Vertikalna degustacija šest vina La Corte (Sangiovese) u podrumu Castello di Querceto Alessandra Françoisea. Vina su bila iz 2007, 2003, 2000, 1997, 1995 i 1990. Najbolji dojam ostavili su 2007, 1997, i 2000. Vrlo zanimljivime pokazalo se vino iz 1990. Castello di Querceto nazočan je i na hrvaskom tržištu, preko uvoznika Vrutka.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jedni od najvažnijih enologa-savjetnika u Toscani: Franco Bernabei i njegov sin Marco. Oni potpisuju ponajbolja vina apelacije Chianti Classico

Snažne tvrtke i grupacije mogu sebi dozvoliti vlastite edukacijske centre, od kojih imaju višestruku korist. Jedna je ta da kad stvore educiranoga potrošača dobivaju kupca koji će birati (i) vino i višeg cjenovnog ranga, druga je zarada od prodaje tečajeva, a treća je mogućnost da na tečajevima, korištenjem vlastitih vina za primjere, populariziraju svoje proizvode i područje, proizvođače. U srcu proizvodnje Chianti classica, Konzorcij Chianti Classico, u suradnji s organizacijom Wine and Spirits Education Trust (WSET) iz Londona koja je sa svojim obrazovnim programom na temu vina prisutna u više od 60 zemalja, otvorio je Vinsku akademiju. Tečajevi WSET održavaju se u samostanu svete Marije iz 18. stoljeća u mjestu Radda in Chianti. Samostan je nedavno obnovljen i pretvoren u multifunkcionalni centar posvećen Crnome pijetlu i u sjedište akademije Chianti Classico. Cjenik: WSET razina 1/nagrađena vina: trajanje jedan dan =  € 250,00; WSET razina 2/ napredni tečaj u trajanju od tri dana, cijena 740,00 €. (www.chianticlassico.com/academy )…

————————————————————————–

FATTORIA LA MASSA – Na pitanje što je to umijeće jedan od odgovora je i da je to uspjeti beduinu u pustinji prodati pijesak. U vinskome kontekstu velikim umijećem smatra se u Francusku izvesti vino, k tome i prodano po dobroj cijeni. Mada nije lak pothvat ali da je to i te kako moguće dokazuje Gianpaolo Motta, vlasnik vinskog posjeda Fattoria La Massa u mjestu Panzano u središtu oblasti Chianti classico.

 Gianpaolo Mott

Fattoria La Massa, sa 45 hektara terena ukupno od čega je s 28 hektara pod trsjem na tlu od ilovače, pijeska, šljunka i škriljevca i na visinama između 350 i 460 metara, djelo je strastvenog ljubitelja plemenite kapljice Motte, inače rodom iz Napulja. Motta je u Toskanu stigao 1969., radio je u nekoliko posjeda u oblasti Chianti classico, učio je i praksirao je i u bordoškome kraju, a imanje, koje je nazvao Fattoria la Massa, kupio je 1992. U strukovnom smislu na početku je tijesno suradjivao s najpoznatijm toskanskim stručnjakom za vinogradarstvo i vinarstvo Carlom Ferrinijem, a od 2008. suradnjom se priklonio Francuzu Stéphaneu Derenoncourtu. U prvih deset godina La Masse Motta je uz pomoć eksperata proveo niz istraživanja, i u novije vrijeme kompletno je restrukturirao posjed kako bi dobio osjetno bolju kakvoću od one s početaka. Opredijelio se za sadnju redova tako da lisna masa ima maksimum iluminacije a da istodobno, upravo zbog postavljanja redova, grozdovi nisu izloženi izravno vrućim sunčevim zrakama, odlučio se i za zatravljivanje vinograda te za posebno brižnu selekciju grozdova a potom i bobica. Motta uzgaja Sangiovese, Cabernet sauvignon, Merlot, Petit verdot i o njih radi mješavinu  Giorgio I. Napravio je i novi podrum, koji funkcionira na princiopu gravitacije, a ima niz manjih konusnih inoks-cisterni za vinifikaciju svake parcele i sorte posebno…

La Massa kuca Počeo sam s Francuskom: vino La Massa u boljim lokalima u Francuskoj prodaje se po 18 eura za čašu! ∎

DSCN2701

La Massa cisterne

————————————————————————————–

MODA i PRESTIŽ

Zahvaljujući svojim lijepim krajolicima, svojoj povijesti, značajnim političarima, pjesnicima i znanstvenicima, umjetnicima, kao i svojim kulturno-povijesnim spomenicima, arhitekturi, modi, eno-gastronomiji i stanovnicima koji su se umjeli organizirati u valorizaciji svojih komparativnih prednosti, Toscana je postala izrazito turističko područje.  Nekoga privuku građevine, nekoga kulturna događanja, nekoga moda, nekoga vino, a kad čovjek tamo dođe nastoji uživati u svemu pomalo.   Firenca je doživljaj za sebe. Boravak u Firenci za vrijeme manifestacije Chianti Classico Collection uvijek iskoristim i za šetnju prelijepim gradom punim znamenitosti, od stanice Leopolda duž rijeke Arno sve do Ponte Vecchija s puno draguljarnica pa do trgova Piazza della Signoria, Piazza Antinori, Piazza Duomo s katedralom (Duomo) za koju je kupolu radio Filippo Brunelleschi. Projektirajući svoje građevine, Brunelleschi je dao temelje renesansnoj arhitekturi. Surađivao je u gradnji firentinske prvostolnice i konstruirao je njezinu golemu kupolu promjera 42,2 m. Upućeni vele: iako još ima neka gotička obilježja, ona je prvo djelo gdje je primijenio ostavštinu antike i utvrdio način izrade kupole za ideal renesansne crkve.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ponte Vecchio na rijeci Arno. Pun je zlatarskih radnji…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Palazzo Antinori, s Cantinettom Antinori, na trgu Piazza Antinori

 Cupola_di_santa_maria_del_fiore_dal_campanile_di_giotto,_02

Katedrala u Firenzi, Duomo: čuvena kupola koju je izradio Brunelleschi

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Muška i  ženska moda: Roberto Cavalli, Firenze, Via della Spada

 OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Naišao sam u šetnji i do Trga Svetog Trojstva odnosno Piazza Santa Trinità i impozantne palače Spini Feroni, srednjevjekovnog zdanja koje je 1289. godine sagradio Geri Spini, bogati trgovac i bankar pape Bonifacija VIII. Sredinom 19. stoljeća otkupio ju je grad Firenze, a nakon što je građevina promijenila još nekoliko vlasnika-privatnika, 1938. je kupuje Salvatore Ferragamo s namjerom da ona postane sjedište njegove postolarske tvrtke. Od 1995. u toj je zgradi Muzej Salvatore Ferragamo. Obitelj Salvatorea Ferragama, koji je, inače, izrađivao cipele za cijelu plejadu svjetski znanih i popularnih ličnosti, htjela je prikazati život čuvenoga modnog postolara kojega se smatra umjetnikom svojega zanata i u nekoj mjeri i revolucionarom u postolarstvu, naime on se dosta bavio proučavanjem anatomije nogu, konkretno stopala, i osmislio je novu tehniku manufakturne izrade cipela što je onda i nazvana po njemu: metodo Ferragamo. No eksponati u Muzeju Salvatore Ferragamo su ne samo o Ferragamu i njegovim cipelama, nego i općenito o fenomenima iz suvremene umjetnosti i suvremenog života, komunikacije, dizajna… Kad sam posjetio Muzej Salvatore Ferragamo u njemu je bila izložba posvećena Marylin Monroe…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Boutique-krojačnica Romagnoli u Firenci: cijene odjeće za muškarce i žene

Među brojnim njegovim kreacijama cipela na policama primijetio sam i model nazvan – Opanke. Daleko je to izgledom od onoga što mi znamo pod opankama, ali lijepo je vidjeti među ekskluzivnim modelima nešto što je s nazivom iz naših krajeva. Upitao sam osoblje zašto jer Ferragamo taj model nazvao baš opanke, ali nisu znali odgovor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Trg sv. Trojstva: Muzej Salvatore Ferragamo. Upravo se održavala izložba posvećena Marilyn Monroe

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFerragamove  opanke, cijena je 475 eura!

Toscana uz poslovne imperije bazirane na vinu i maslinovom ulju ima prava carstva koja počivaju na modi a istodobno i na vinu. Dva su tu velikana svjetske mode modernoga vremena – Roberto Cavalli, i Salvatore Ferragamo. Roberto Cavalli i njegov sin Tommaso, koji, inače, uzgajaju i rasne konje, u oblasti Panzano u zoni Chianti Classica na svom imanju Tenuta degli Dei proizvode i plemenitu kapljicu, i o njima sam obavio veći prilog prije nekog vremena. A obitelj Ferragamo vlasnik je vinskog posjeda Castiglion del Bosco u Montalcinu. Boravak u Toscani – nakon Firenze put me je vodio prema Montalcinu – bio je prigoda da se ikona Ferragamo obiđe i u vinskom ambijentu.

CASTIGLION DEL BOSCO

U vlasništvu obitelji Ferragamo, nadaleko znane iz krugova visoke mode, su, inače, imanje  Castiglion del Bosco u Montalcinu i imanje Il Borro u San Giustinu Valdarno u Toscani. Castiglion del Bosco je po količini peti proizvođač famoznoga vina Brunello di Montalcino. Povijest Castiglion del Bosca bogata je, a sadašnjost i budućnost su – svijetli. Osim na renomiranome vinu Brunello, koje odavde izlazi i u verziji riserve Campo del Drago, prosperitet počiva na ekskluzivnoj, elitističkoj turističkoj ponudi.

Do prije pet milijuna godina na predjelu gdje se nalazi Castiglion del Bosco bilo je, kažu, more, a kad se ono povuklo, na padinama u dolini, kasnije nazvanoj Chiana (Val di Chiana), ostale su naslage pijeska i vapnenca. Vulkani Radicofani i Amiata izbacivali su u svojim erupcijama u lavi i tamnu tvar znanu kao trakit, i tlo je s vremenom postalo mješavina idealna za uzgoj vinove loze, poslije se pokazalo upravo i za sortu Sangiovese.

Castiglion Podrum izvana

Podrum Castiglion del Bosco, izvana. Kompleks obuhvaća ukupno oko 38.000 četvornih metara površine.

Castiglion Kuca golfera

Castiglion del Bosco: kuća za golfere

Castiglion Na vrhu brijega

Arheolozi na temelju raznih nalaza zaključuju da su lokaciju Castiglion del Bosco još u šestom stoljeću prije Krista nastanjivali drevni Etrušćani. Pozicija je na uzvisini, i odatle je odličan pogled na sve strane, što je bilo bitno s vojnog aspekta. U 725. godini nakon Krista ustanovljena je cesta Via Francigena što je vodila od Canterburyja do Rima. Castiglion del Bosco s crkvicom San Michele, na toj cesti, stoljećima je bio odmorište tisućama hodočasnika na putu za Rim. Dvorac, u srednjevjekovnom stilu, u 13. stoljeću dopunjen je građevinama i okružen je zidinama. Castiglion del Bosco imao je prominentno mjesto u Republici Siena, plaćao je najviše takse od svih drugih u okruženju.

Castiglion del Bosco Hram barriquea

Castiglion del Bosco: barricaia

Castiglion del Bosco 2003. godine dolazi u ruke obitelji Ferragamo. Sin čuvenog modnog dizajnera Salvatorea Ferragama Massimo Ferragamo, koji je kupio posjed i koji mu je i upravitelj, odlučio ga je s Corky Severson pretvoriti u najljepši i najekskluzivniji klub zatvorenoga tipa na svijetu.  Dolinu Chiane i s njom i objekt Castiglion del Bosco UNESCO je 2004. dodao svom popisu zaštićenih lokaliteta svjetske baštine, što je imanju osjetno povisilo rejting.

Stari grad Castiglion del Bosco, podignut na vrhu jednog od najviših brežuljaka areala, obuhvaća desetak građevina – vilu za stanovanje vlasnika, stari podrum, štale za konje, crkvicu San Michelea arkanđela s prekrasnom freskom Pietra Lorenzettija iz 1345. godine, te kuću za svećenika. Građevine su u novije vrijeme obnovljene, ali nisu ostavljene kao primjerci iz povijesti tek za razgledavanje, nego imaju praktičnu, uporabnu vrijednost. Tako preuređene i namijenjene ugošćavanju, cijelom tome ruralnom kompleksu su dale dodanu vrijednost, zahvaljujući tome on se sjajno valorizira. Uređena su 42 luksuzna apartmana za goste u veličini od 50 do 800 četvornih metara površine. Ali, za smještaj gostiju postoji još i 20 vila što su, inače, sagrađene u 17. i 18. stoljeću, riječ je o luksuzno a u tradicijskome lokalnome stilu uređenim nekadašnjim toskanskim farmerskim kućama svrsishodno raspršenima po imanju, tako da su neke u šumi, neke uz vinograd i maslinik, neke u samome starome gradu.

Nekadašnja kuća za svećenika danas je sjedište kuharske škole, u svom okrilju ima dva restorana, vinoteku i prodavaonicu tradicijskih predmeta-suvenira, knjižnicu i aperitiv-bar te lože za uživanje u konjaku i cigarama. Pored je uređeni vrt s povrćem za kuhinju.

Verticale Luce a Castel Giocondo / Montalcino (SI) / 24 settembre 2005Castiglion del Bosco Roberto Ruscito

Enolog Niccolo d’Afflitto, lijevo, i  Roberto Ruscito, zadužen za komercijalu, s a svojom pomoćnicom

Uz stari podrum Castiglion del Bosco postoji i novi, izgledom i on u tradicijskome stilu, a moderan opremom. Dakako da je za degustaciju čuvenoga vina Brunello ali i druge kapljice iz podruma tog proizvođača, o kojima sa strukovne strane brinu u Italiji vrlo cijenjeni enolog Niccolo d’Afflitto, te stalna enologinja posjeda Cecilia Leoneschi, uređena i posebna kušaonica.

Da se stvar ne svede samo na sjedenje, jelo i piće, osmišljeni su brojni sadržaji rekreacijskoga tipa i oni vezani uz ljepotu. Sagrađen je veliki bazen za kupanje, uređeni su igrališta za nogomet i tenis te teren za golf, napravljeno je boćalište, označene su, uz vinograde, maslinike i kroz šumu, staze za pješačenje ali i za vožnju biciklom, nudi se i mogućnost jahanja. Dvorani za fitness pridružuje se prostrani i odlično opremljeni spa-centar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERACastiglion del bosco_massimo_ferragamo

Dizajner-vizionar Salvatore Ferragamo, koji je izradio  cipele za niz najpoznatijih osoba u svijetu i čije su kreacije poslužile kao inspiracija brojnim drugim stilistima, umro je 1960. godine, a na čelu sad je njegov sin Massimo

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: