GRAND CRO: JURIŠ NA (INOZEMNOG) POTROŠAČA

Predsjednik udruge Grand cro Miroslav Plišo i, do njega, sjedi, Mladen Rožanić Roxanich

Predsjednik udruge Grand cro Miroslav Plišo i, do njega, sjedi, Mladen Rožanić Roxanich

Grand cro i njihove boce grand crfu

Grand cro i njihove boce grand crfu

TRŽIŠTE, I KAKO GA STEĆI, ZADRŽATI…/ Marketing
Google prevoditelj / translater: http://translate.google.com/translate_t

HRVATSKA VINSKA REPREZENTACIJA s DEVET JE IGRAČA, IAKO JE BILO PLANIRANO DA IH BUDE i DO 12. MEĐUTIM NE ZNAČI DA NEĆE STIĆI POJAČANJA, OČEKUJE SE SVAKAKO, i USKORO, i PREDSTAVNIK SLAVONIJE. UNUTRA SU HRVOJE BAKOVIĆ, ALEN BIBIĆ, BOŠKINAC, IVO DUBOKOVIĆ, MENEGHETTI, ROXANICH, SAINTS HILLS i VINSKI VRH. VOĐA NAVALE (PREDSJEDNIK) JE MIROSLAV PLIŠO IZ MENEGHETTIJA

Službeno, u apelacijskom sustavu mi nemamo termin grand cru, ali u vinskome svijetu zato službeno imamo njegovu parafrazu – Grand Cro!

Članovi nove udruge vrhunskih hrvatskih proizvođača vina Grand Cro – premium croatian wine estates odnosno, kako su tu udrugu već nazvali, hrvatske vinske reprezentacije, na svom predstavljanju u zagrebačkom restoranu Vinodol

U vrlo logičnu udrugu s tim nazivom, koji međunarodno lako razumljivo sugerira istodobno visoku kakvoću i pripadnost Hrvatskoj odnosno Croatiji, ušlo je, s ciljem tijesne i učinkovite suradnje na marketingu i plasmanu, zasad devet renomiranih proizvođača vina iz svih regija Lijepe naše, osim – Slavonije! U grupi Grand Cro premium Croatian wine estates su Korta Katarina, Hrvoje Baković, Ivo Duboković, Alen Bibić iz Dalmacije, pa Saints Hills iz Dalmacije i Istre; Meneghetti i Roxanich iz Istre, Boškinac sa Kvarnera iz Hrvatskog primorja, te Vinski vrh iz sjeverozapadnoga dijela. Povezuju ih podjednaki način razmišljanja o kakvoći vina, o politici cijena za njihove proizvode, o promidžbi i prodaji njihovih etiketa, zatim fleksibilnost te brzina i efikasnost u donošenju odluka, kao i – što je osobito važno a što je nerijetko u udruživanju kamen spoticanja kod drugih domaćih vinara koji uvijek očekuju materijalnu pomoć nekoga sa strane tj. raznih institucija – spremnost dovoljnog vlastitog financijskog sudjelovanja (udruga je odbila odgovoriti kolika je godišnja kotizacija za svakog člana, načuli smo sa strane da je to oko 2000 kuna mjesečno) u skupnom budžetu, nužnom za osnovno djelovanje reprezentativne udruge usmjerene na nastupe što trebaju osigurati kupce i tržište, posebice ono vanjsko.

Zagrebački restoran Vinodol bio je poprište ručka za pamćenje koji je kao prvi eno-gastro susret s novinarima organizirala novoformirana udruga Grand Cro – imenima i prezimenima: Ernest Tolj ispred kuće Saints Hills, pa Zoran Radanović ispred Korte Katarine, onda Boris Šuljić ispred Boškinca, Tomislav Bolfan ispred Vinskog vrha, Miroslav Plišo i Goran Hanžek ispred Stancije Meneghetti, Mladen Rožanić ispred kuće Roxanich, te Alen Bibić i Hrvoje Baković. Zbog više sile Hvaranin Ivo Duboković nije nazočio. Interesno udruženje Grand Cro – koje tržištu nudi ukupno oko 70 etiketa i čija ponuda, čulo se, čini i 50 posto naslova na vinskim kartama ponajboljih restorana u Hrvatskoj a u izvozu sada, i to, tvrde, bez ikakvog snižavanja cijene u odnosu na onu što je imaju na hrvatskom tržištu, članovi su prisutni svaki s dvadesetak posto svoje produkcije – predstavilo se javnosti kao svojevrsna naša vinska reprezentacija. Ekipa koja želi raditi ne samo za sebe, tj. odgovarajuće plasirati svoje eno-uradke ovdje i u inozemstvu, nego koja želi raditi i za opće dobro (to joj se ionako može vratiti samo dobrime!), konkretno nastojeći Hrvatsku općenito kao zemlju u svijetu promovirati kao ishodište odličnog vina i visokih mogućnosti.

Boris Šuljić Boškinac (Istra i Kvarner), Ernest Tolj Saints Hills (Dalmacija i Istra) i Tomislav Bolfan Vinski vrh (sjeverozapadni dio Hrvatske) u razgovoru. U udruzi Grand Cro članovima su zastupljene tri od četiri velike regije – Dalmacija, Istra i sjeverozapadni dio nazvan Bregovita Hrvatska, nedostaje samo predstavnik Slavonije. Tko li će se od Slavonaca naći u visokom društvu, i kada?

Menu sa sjajnih (ali preobilatih!) Vinodolovih pet sljedova bio je popraćen kapljicom svih članova udruge, svaki je donio po dvije butelje, a po vrstama našlo se tu od pjenušca klasičnom metodom (Meneghetti), preko bijelih osebujnih mirnih vina do vatrenih snažnih crnjaka… Na stolu prava revija etiketa o kojoj potrošač može samo sanjati, naime vina Grand Cro devetke spadaju u duge devetke, ona jesu u gornjem rangu kakvoće a nisu s nježnom cijenom, slobodna procjena novčane vrijednosti plemenite kapljice na stolu toga dana kreće se oko svote i do 5000 kuna!

KRIZA GUŠI VRHUNSKU KAKVOĆU i TRŽIŠTE
– Svi mi investirali smo mnogo u proizvodnju vina, svi nastojimo pružiti vrhunsku kvalitetu i dizajn, i naša vina na tržištu jednostavno ne mogu biti jeftinija nego što jesu. Drugo je to što su maloprodajnom cijenom mnogom domaćem potrošaču ona teže dostupna. Hrvatsko tržište, zbog pojačane konkurencije ponuđača ali i zbog ekonomske krize koja je Lijepu našu jače pogodila, jednostavno nas je počelo gušiti, i morali smo nešto učiniti na planu marketinga i izlaska na druga tržišta gdje ima dovoljno potrošača koji su i poznavatelji vina i s dubljim su džepom i dobri su potrošači, znači valjalo nam je krenuti prema prostorima gdje postoje veći izgledi za bolju prodaju. Kako se svi međusobno dobro poznajemo i iz poslovnih krugova i iz vinskoga svijeta, nekolicina nas istomišljenika – svjesnih da kao pojedinci nemamo mnogo šanse na tržištu vani, posebice s obzirom da je Hrvatska u inozemstvu premalo afirmirana s vinom, međutim istodobno i uvjerenih da imamo šansu kao grupa – počela je prije nešto više od godine dana razgovarati o tome da se zajednički poduzmu koraci radi boljeg plasmana naše kapljice. Razmišljanja su bila o skupini od devet do maksimalno 12 proizvođača, na veći broj nismo htjeli ići jer to komplicira i otežava stvar naime teže se i sporije dolazi do dogovora, a vrijeme nije na našoj strani. Svatko od nas dao je kao prijedloge imena drugih kvalitetnih hrvatskih proizvođača za koje se znalo ili moglo pretpostavljati da razmišljaju slično kao i mi, i da bi bili zainteresirani za poslovno udruživanje. Nakon nekoliko sastanaka u širem krugu i prezentacije svima pozvanima zacrtanog plana djelovanja te predviđenih prava i obveza, ostalo nas je u grupi zasad devetero. Kažem zasad, jer ne znači da će tako nužno i ostati, naime nismo zatvoreni za nove članove, do broja 12, naravno ako udovoljavaju standardima što smo ih postavili. Osobito nam je stalo da u udruzi imamo i barem jednog proizvođača iz površinom velike i za vinsku Hrvatsku vrlo značajne Slavonije, tada ćemo moći svijetu kompletno prikazati Croatiju vinskih špica, kao zemlju velikih dosega u vinskoj produkciji – kazao je predsjednik udruge Grand Cro odvjetnik Miroslav Plišo.

Vođa navale (na strano tržište), centarfor reprezentacije, odnosno predsjednik udruge Grand Cro odvjetnik Miroslav Plišo govori o planovima udruge za 2013. Pored njega je Mladen Rožanić
Je li vas devetero osnivača, koji ste međusobno, rekao bih, i dobri prijatelji, zacementirano u članstvu, možda upravo i tim prijateljstvom i sudjelovanjem u osnivanju udruge? Je li udruga predvidjela mogućnost da netko od članova nakon nekog vremena neće (posve) ispunjavati sve što je propisano za pripadnost udruzi, primjerice da mu ne bude, iz nekog razloga, vino više na razini visokog standarda grupe? Jeste li planirali svake godine npr. nakon što su nova vina spremna za tržište organizirati za vas u udruzi i eventualno za jednoga ili dvojicu stručnjaka sa strane da se zadovolji i princip neutralnosti, degustaciju svih vaših uzoraka upravo da se vidi jesu li sva vina na nivou, odnosno koja vina i kojih vinara jesu i dalje dostojna da se vezuju s udrugom Grand Cro? Takva su kušanja uobičajena vani kod takvih udruga poput vaše…

– Dakako da smo predvidjeli redovita interna kušanja, da naša ponuda bude s kakvoćom u svakom trenutku na nivou. S obzirom da smo u predstavljanju prema svijetu već samim nazivom Grand Cro sugerirali visoku kvalitetu, s obzirom da su naša vina u maloprodaji relativno skupa, i s obzirom da tražimo kupce, pogotovu vani gdje moramo odraditi ne samo to da na sebe skrenemo pažnju uvoznika, distrubutera i potrošača nego, dobrim dijelom jer Hrvatska se u marketingu tek sada počela buditi, i pionirski posao vezan uz afirmaciju cijele Vinske Hrvatske, ne smijemo se igrati. Svima nam je jasno da se do uspjeha dolazi teško, a da se pada vrlo lako i hitro.

Planovi za 2013.?

– Sudjelovanje s uzorcima na degustaciji nagrađenih vina koje u Londonu a, potom, i, u veljači, u New Yorku, organizira britanska revija Decanter, sudjelovanje na međunarodnom sajmu ProWein u Düsseldorfu, na proljeće turneja nazvana Grand Cro Tour po Hrvatskoj, uz prezentacije naših vina i naše filozofije u proizvodnji i plasmanu, pa obilazak vanjskih postojećih kupaca i traženje, među potencijalnima, novih… Imamo već lijepi adresar uvoznika, distributera, restoratera, naime svatko od nas na stol je za interes udruge stavio svoje kontakte, pa se eto svakome od nas šire mogućnosti. I još, konkretno, jedna dobra strana ovakvog poslovnog udruživanja: dogovor je, inače, među nama da kad netko od nas ne može biti osobno nazočan na nekoj prezentaciji posao i za njega odrade član odnosno članovi udruge koji jesu na prezentaciji…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: